Ståle Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 1, siden det ikke er en rekord i boken fra før av. Hah, hadde vært litt kult hvis Opera hadde tatt rekorden først. Bare for å ta den først. Eller Flock for den saks skyld. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Opera prøvde jo på noe lignende da sjefen dems måtte legge på svømmetur etter 1 million nedlastninger. Tydelig dem kriger en del med hverandre. Står mye penger på spill. Endret 29. mai 2008 av O.J Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg tror ikke Mozilla og Opera er så bitre konkurrenter, de har flere ganger gått sammen blant annet for å gjøre forbedre standardene på nettet. Det er vel heller IE de konkurrerer mot. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Ja, det er vel ikke en negativ konkurranse. Denne konkurransen minnet bare om Opera's siste stunt der sjefen lovet å legge på en svømmetur om dem rundet 1 million nedlastninger innen en 4 dager. Sånne små stunts ved nye lanseringer er vel ikke uvanlige. Endret 29. mai 2008 av O.J Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/21/ Opera press releasesThe one million download challenge of Opera 8: Opera's CEO will swim from Norway to the USA Oslo, Norway - April 21, 2005 An overly excited Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software, today proclaimed at an internal company meeting that if the download numbers of the new Opera 8 Web browser reach 1 million within the first four days of the launch, he will swim from Norway to the USA with only one stop-over for a cup of hot chocolate at his mother's house in his home country, Iceland. Opera's communications department could obviously not resist to make such a bold and inarguably over-confident statement public. Opera's new Web browser, Opera 8, was released Tuesday, and the massive response had Opera's download servers kneeling an hour after the launch. Still, the download numbers of Opera 8 reached 600 000 in the first 48 hours. "A lot of people had great difficulties downloading Opera 8 on Tuesday because the traffic on the servers was simply too high," says Carsten Fischer, VP Desktop, Opera Software. "When download numbers reached 120 per second one hour after the release, our servers had serious problems dealing with all the requests. We had prepared for heavy traffic, but this exceeded our wildest dreams." Opera has now installed additional servers with increased capacity, and it was the download counter showing 600 000 downloads in 48 hours that sparked Mr Tetzschner's enthusiasm and thus his courageous promise to boldly swim where no man has swum before. "I am not sure he realizes how cold the Norwegian Sea is in April," says Anne Stavnes, Human Resource Manager, Opera Software. "However, having seen Jon in his red beach attire before, I am not sure if swimming to the USA is scarier than exposing people to this sight." Opera 8 is launched under the campaign heading "Speed, Security, Simplicity" to firmly position Opera as the fast, secure and easy-to-use browser. However, Opera's communications department clearly sees the potential for two parallel campaigns with their CEO's daring act of oceanic bravery: Opera 8: Speed, Security, Simplicity Opera's CEO: Speedos, Shrinkage, Spoke-too-soon-icity Speculations are running high at Opera Software, and it is expected that making von Tetzchner's promise public will make it impossible for the courageous CEO to back out. The challenge will end on Saturday at 0900 a.m. CET, but as we are now moving into the weekend the download figures will be revealed on Monday at www.opera.com. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 120 nedlastinger i sekundet ... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Synd at Opera skulle miste sin administrerende direktør i drukningsdøden da. Norge har forresten passert 1000 "pledges" . Endret 29. mai 2008 av hernil Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 USA leder klart når det gjelder antall påmeldte, passert 73k i skrivende stund, etter dem kommer Polen(!) og Brasil med henholdsvis ~33 500 og ~32 000. Land som Frankrike, Tyskland og UK henger langt etter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Vel, de som har laget kartet der har gjort en kjempefeil, nemlig bruke rådata i et temakart. Hadde vært enda mer interessant å sett antall lovnader i forhold til innbyggertall. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det er sant, å sammenligne USA og Andorra med antall "løfter" blir rimelig feil. De burde enten brukt prosent av innbyggertall, prosent av nettbrukere i landet eller kanskje prosent av eksisterende Fx brukere. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ble firefox oppdatert i dag? Jeg så ikke at den gjorde det, men når jeg åpna firefox tok den meg til den sida som pleier å komme opp etter den har oppdatert seg + at firefox er sykt treig for meg nå, har aldri vært så treig før. Det lagga når jeg skrev det innlegget her, og det er helt umulig å se på youtube videoer fordi de lagger. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ble firefox oppdatert i dag? Jeg så ikke at den gjorde det, men når jeg åpna firefox tok den meg til den sida som pleier å komme opp etter den har oppdatert seg + at firefox er sykt treig for meg nå, har aldri vært så treig før. Det lagga når jeg skrev det innlegget her, og det er helt umulig å se på youtube videoer fordi de lagger. Opplever ikke det problemet med FF, hvis det lagger når du bare skriver innlegg bør du vel scanne maskina for virus eller andre ting som tar opp alle systemressursene. Endret 1. juni 2008 av O.J Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du kan også prøve CTRL+ALT+DEL og se om det er Firefox eller noen andre programmer som tar masse prosessorkraft. Om du har installert noen nye add-ons kan du prøve å slå disse av og se om det blir bedre. FireBug er et eksempel på en add-on som kan gjøre Firefox til sirup. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 slo av Piclens og et par til. Nå er firefox.exe nede på 39 MB, det var 58 MB før. Ingen lagg heller Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvor mye ram har du på den pc-en? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Laget en egen tråd for Firefox 3 her. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvor mye ram har du på den pc-en? jeg har 2GB Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er det mulig og endre utseende på den statusbaren som er neders på ff se vedlagte bilde. skulle gjerne ønske at f.eks foxy tunes kunne flyttes til andre siden av skjermen Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Er det mulig å få firefox til å oppdatere en side automatisk ? La oss si hvert 30 sekund. Regner med det er en smal sak, funksjonen følger sikkert med firefox. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nei, men det er en addon. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/115 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå