Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera prøvde jo på noe lignende da sjefen dems måtte legge på svømmetur etter 1 million nedlastninger.

Tydelig dem kriger en del med hverandre. Står mye penger på spill.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Ja, det er vel ikke en negativ konkurranse.

Denne konkurransen minnet bare om Opera's siste stunt der sjefen lovet å legge på en svømmetur om dem rundet 1 million nedlastninger innen en 4 dager.

Sånne små stunts ved nye lanseringer er vel ikke uvanlige.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/21/

Opera press releases

The one million download challenge of Opera 8:

Opera's CEO will swim from Norway to the USA

Oslo, Norway - April 21, 2005

An overly excited Jon S. von Tetzchner, CEO, Opera Software, today proclaimed at an internal company meeting that if the download numbers of the new Opera 8 Web browser reach 1 million within the first four days of the launch, he will swim from Norway to the USA with only one stop-over for a cup of hot chocolate at his mother's house in his home country, Iceland. Opera's communications department could obviously not resist to make such a bold and inarguably over-confident statement public.

Opera's new Web browser, Opera 8, was released Tuesday, and the massive response had Opera's download servers kneeling an hour after the launch. Still, the download numbers of Opera 8 reached 600 000 in the first 48 hours.

"A lot of people had great difficulties downloading Opera 8 on Tuesday because the traffic on the servers was simply too high," says Carsten Fischer, VP Desktop, Opera Software. "When download numbers reached 120 per second one hour after the release, our servers had serious problems dealing with all the requests. We had prepared for heavy traffic, but this exceeded our wildest dreams."

Opera has now installed additional servers with increased capacity, and it was the download counter showing 600 000 downloads in 48 hours that sparked Mr Tetzschner's enthusiasm and thus his courageous promise to boldly swim where no man has swum before.

"I am not sure he realizes how cold the Norwegian Sea is in April," says Anne Stavnes, Human Resource Manager, Opera Software. "However, having seen Jon in his red beach attire before, I am not sure if swimming to the USA is scarier than exposing people to this sight."

Opera 8 is launched under the campaign heading "Speed, Security, Simplicity" to firmly position Opera as the fast, secure and easy-to-use browser. However, Opera's communications department clearly sees the potential for two parallel campaigns with their CEO's daring act of oceanic bravery:

Opera 8: Speed, Security, Simplicity

Opera's CEO: Speedos, Shrinkage, Spoke-too-soon-icity

Speculations are running high at Opera Software, and it is expected that making von Tetzchner's promise public will make it impossible for the courageous CEO to back out. The challenge will end on Saturday at 0900 a.m. CET, but as we are now moving into the weekend the download figures will be revealed on Monday at www.opera.com.

Lenke til kommentar

Ble firefox oppdatert i dag?

Jeg så ikke at den gjorde det, men når jeg åpna firefox tok den meg til den sida som pleier å komme opp etter den har oppdatert seg + at firefox er sykt treig for meg nå, har aldri vært så treig før. Det lagga når jeg skrev det innlegget her, og det er helt umulig å se på youtube videoer fordi de lagger.

Lenke til kommentar
Ble firefox oppdatert i dag?

Jeg så ikke at den gjorde det, men når jeg åpna firefox tok den meg til den sida som pleier å komme opp etter den har oppdatert seg + at firefox er sykt treig for meg nå, har aldri vært så treig før. Det lagga når jeg skrev det innlegget her, og det er helt umulig å se på youtube videoer fordi de lagger.

Opplever ikke det problemet med FF, hvis det lagger når du bare skriver innlegg bør du vel scanne maskina for virus eller andre ting som tar opp alle systemressursene.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Du kan også prøve CTRL+ALT+DEL og se om det er Firefox eller noen andre programmer som tar masse prosessorkraft. Om du har installert noen nye add-ons kan du prøve å slå disse av og se om det blir bedre. FireBug er et eksempel på en add-on som kan gjøre Firefox til sirup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...