Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Det kan ofte løses. Om du ser lenger opp på denen siden, har jeg forklart hvor alt til Fx ligger lagret. Om du har flaks, har den bare laget et ny profil. Altså ligger det to (eller flere) mapper der. Ta kopi av begge mappene, og prøv å erstatte innholdet i dem med hverandre.

Det virket ihvertfall når det samme skjedde med meg. :)

ENDRET: Forrige side blir det visst.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å åpne og lukke Fx noen ganger. Det kan hende det plutselig dukker opp igjen da.

Det som er ganske sikkert er at de ikke er borte, bare at det er en korrupt fil et set i profil-mappa di. Si ifra hvis ikke det funker. ;)

 

edit: Så ikke at det var en side til...

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette spørsmålet er blitt stilt før, orker ikke lese igjennom 21 sider, og jeg har prøvd å søke.

Det jeg sliter med at når jeg får nedlastningsdialogen i Firefox så går det alltid et sekund eller to før

jeg får lov til å trykke på "OK" knappen. Den er liksom "grået ut". Dette er sykt irriterende når man bare skal

laste ned masse små dokumenter. Noen som vet hvordan man fjerner denne "sperren"?

Lenke til kommentar
Det går forvørig an å lagre extensions-filene (.xpi). Bare høyreklikk på linken og velg "Save link as...". Dereter kan du gå til Tools - Extensions i Firefox og dra en eller flere av filene over til extensions-vinduet.
Vel, det funker ikke alltid. Denne her er godt gjemt og lar seg ikke laste ned (save file as). Litt dumt, for man får ikke kjørt virus-sjekk på den før man installerer.

 

... Det jeg sliter med at når jeg får nedlastningsdialogen i Firefox så går det alltid et sekund eller to før

jeg får lov til å trykke på "OK" knappen. Den er liksom "grået ut". Dette er sykt irriterende når man bare skal

laste ned masse små dokumenter. Noen som vet hvordan man fjerner denne "sperren"?

Jeg tror det skal være slik. Det er nok en sikkerhet for at ikke virus (eller programmer som kan kontrollere OK-bokser) skal ha så lett for å installere dritt fra nettet via nettleseren.

Det jeg tror du trenger er en plugins som heter DownThemAll og det finnes sikkert flere i den kategorien.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette spørsmålet er blitt stilt før, orker ikke lese igjennom 21 sider, og jeg har prøvd å søke.

Det jeg sliter med at når jeg får nedlastningsdialogen i Firefox så går det alltid et sekund eller to før

jeg får lov til å trykke på "OK" knappen. Den er liksom "grået ut". Dette er sykt irriterende når man bare skal

laste ned masse små dokumenter. Noen som vet hvordan man fjerner denne "sperren"?

Dobbelklikk på ok-knappen. Er bare fordi man ikke skal trykke ok ved et uhell.

Lenke til kommentar
C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\<masse tall og bokstaver>.default

Ta backup av innholdet i denne mappen. Etter formatering og installasjon av Fx ligger det en ny mappe der istedet. Overskriv innholdet der med ditt gamle. Da blir Fx komplett likt som du hadde det.

 

Blir ALT fullstendig likt? instillinger, skins, layout og ja..alt??

For har planer om å legge mappa til den ukentlige backupen (eneste som kan bli kjett er at mappa skifter navn hele tiden (for den gjør vel det??))

:p

Lenke til kommentar

Vil tipse om eit tillegg som eg såg på dl.tv i går.

 

PicLens addonen. Den er velig grei for browsing av bilder!

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579

 

Sjekk ut videoen!

 

 

 

Finnes det ein måte eg kan exportere all data som er i firefox til ein anna pc? Har jo fleire PC-er rundtomkring i huset, og vil gjerne ha alt likt på dei.

Bokmerkene får eg synca med eit addon eg la til.

Lenke til kommentar

FEBE kan være til hjelp fra beskrivelsen.

 

FEBE (Firefox Environment Backup Extension) allows you to quickly and easily backup your Firefox extensions. In fact, it goes beyond just backing up -- It will actually rebuild your extensions individually into installable .xpi files. Now you can easily synchronize your office and home browsers.

 

FEBE backs up your extensions, themes, and (optionally) your bookmarks, preferences, passwords, cookies and just about everything else Firefox offers (it can even backup/restore your entire profile).

 

Version 5.0 allows for user-defined backups. Single files or entire directories can be specified to back up data for programs like Thunderbird, Greasemonkey, etc.

 

Backups can be performed on demand or scheduled for daily, weekly, or monthly unattended runs.

 

A comprehensive debug mode allows for troubleshooting complex platforms.

 

Ikke kompatibel med Fx3b3 så kan ikke teste den selv i en fei.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...