Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Downloadknappen som er mitt på forsiden av www.opera.com leder meg til denne siden der filen er på 6,28mb. :)

 

Det er den internasjonale utgaven, som har flere sprak. ;)

Som sagt, et par MB er ikke sa mye. Men det at Opera (med engelsk) far plass pa 4MB, mens Firefox bruker 5,5MB er jo en stor forskjell.

 

Ihvertfall nar du tenker pa at Opera har RSS-leser, email, torrent osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er den internasjonale utgaven, som har flere sprak. ;)

Som sagt, et par MB er ikke sa mye. Men det at Opera (med engelsk) far plass pa 4MB, mens Firefox bruker 5,5MB er jo en stor forskjell.

 

Ihvertfall nar du tenker pa at Opera har RSS-leser, email, torrent osv.

Hva med de som bare vil ha en nettleser? De som irriterer over at de må se ting ting som e-postleser i menyen og som faktisk vil laste ned torrentene sine med et annet program? Jeg sier ikke at Opera er en dårlig nettleser, jeg sier bare smak og behag.

 

(Synes egentlig hele filstørrelses-argumentet er ganske latterlig, men greit nok... ;) )

Lenke til kommentar

La oss sammenligne med et skrivebord.

 

Firefox sitt bord er stort, og har plass til nesten alle tingene du trenger. Men du kan sette i hyller hvis du trenger det.

 

Opera, et lite bord, men som har plass til alt du trenger og litt til.

 

 

filstorrelses-argumentet har kanskje ikke sa mye a si lenger. Men hva hvis du skal ha en nettleser pa en gammel datamaskin (uten a fa virus altsa)

Da har du plass til Opera, og det gar kjapt. Mens Firefox, mja. Far vel ikke kjort den engang.

Lenke til kommentar
Har Firefox mulighet for egendefinerte stilark (CSS) på spesifikke sider? Firebug-utvidelsen til Firefox har denne støtten, men med en refresh av siden ser alt likt ut igjen. Tips?

Greasemonkey lar deg endre visse ting på sidene. Du setter opp eller laster ned ferdige script som endrer på ting.

 

Og Fx vs. Opera diskusjoner kan dere ta i en annen tråd.

Og forresten: Størrelse på nedlasting er vel det teiteste argumentet som finnes. Ytelse, minnebruk, prosessorbruk osv. er det som teller. Men til syvende og sist er Opera og Fx ganske like, og la folk bruke det de vil.

Lenke til kommentar

Driver og tester FireFox nå. Er egentlig Opera-gutt.

 

Fant ut at man kunne legge inn "tilleggs" greier til FF. Nye skin, Image zoom osv...

 

Går det ann å laste ned .exe-filer av disse "tillegs-pakkene"?

Jeg formaterer ganske ofte, så det kan bli mye steress med å finne disse på nytt på nettet.

 

Takk

Lenke til kommentar
C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\<masse tall og bokstaver>.default

Ta backup av innholdet i denne mappen. Etter formatering og installasjon av Fx ligger det en ny mappe der istedet. Overskriv innholdet der med ditt gamle. Da blir Fx komplett likt som du hadde det.

 

Tusen takk Mats :thumbup:

Lenke til kommentar

I dag så oppdaterte e Firefox fra 2.0.0.11- til 2.0.0.12, da mistet eg alle passord og bokmerker, de var litt kjipt, når eg åpnet firefox så var det som og åpne en clean install... måtte bare få ut litt frustrasjon...

 

Nå skal de sies at e husker de fleste brukernavn og passord og de eg ikke husker så har eg lagret mailene... så e finner jo tilbake, tar bare litt tid, men så tenkte eg meg litt om her eg sitter og skriver, at egentlig kan de jo være greit og rydde opp litt på maskinen, med bokmerker og slikt som du kanskje aldri bruker...

Jess, ta takker eg for meg:P

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...