Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)

Gaston

Anbefalte innlegg

Jeg leste tidligere i denne tråden (tror jeg) at blant annet Ståle var veldig nøye på at Firefox forkortes Fx og ikke Ff, kan du/dere forklare meg hvorfor? Microsoft forkrtes jo med Ms, Battlefield 2 med BF 2, Hardware med hw osv.

Hvis du mener hvorfor vi/jeg er nøye på at Firefox forkortes Fx så er det fordi det er det som er riktig, på samme måte som Microsoft forkortes MS og Battlefield 2 forkortes BF 2. Hvis du mener mener hvorfor det er sånn det forkortes må du nok sende mail til Mozilla. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når kommer FF 3?
Når Mozilla er ferdig med den. Det skal etter planen kome ein betaversjon til før den endelege versjonen.
Er det mulig å installere FF 3 beta uten at den fjerner FF 2?

Altså som standalone?

Ja, er vel berre å installere i ei anna mappe. Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Altså som standalone?

Ja, er vel berre å installere i ei anna mappe.

Det gjør den uansett, den installeres i %programfiles%\Mozillla Firefox 3 Beta X. Det jeg ville gjort er å ta backup av Fx profilen din før du installerer. :)

Lenke til kommentar
Har fått et utrolig irriterende problem med firefox. Fargene på lenker er blitt herpa.

Før så det slik ut:

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd?

Hva slags extensions har du?

Kun adblock plus. Har prøvd uten også, men blir ikke noe bedre av den grunn. Forresten, jeg la inn Opera, og samme feilen går igjen der. Kan det muligens være en setting i windows som er herpa? Men det ser helt fint ut i IE.

Endret av FLuAA
Lenke til kommentar
Når kommer FF 3?
Når Mozilla er ferdig med den. Det skal etter planen kome ein betaversjon til før den endelege versjonen.

Altså som standalone?

Ja, er vel berre å installere i ei anna mappe.

Hehe, at den kommer når Mozilla er ferdig med den vet jeg da :D

Det jeg lurte på var om non visst når det er=)

Det er ikke så enkelt som å installere i en annen mappe, ihvertfall ikke hos meg.

Den første betan overskrev versjon 2 selv om jeg installerte i en annen mappe, måtte avistallere 3ern for å kunne bruke 2ern igjen.

Siste betaen lasta ned igår funket ved første oppstart, neste oppstart av FF er 3ern borte og 2ern starter opp.

Så enten er noe alvorlig galt med mine maskiner, el så er det ikke mulig og kjøre FF 2 og FF 3 samtidig.

Lenke til kommentar
Bloat

Ah yes, bloat. The classic anti-Opera excuse used by Mozilla fans. Comprehensively disproved earlier on this page, my Thunderbird test made it clear to me that "bloat" can appear anywhere.

How about placing virtually an entire web browser in an email client? Implementing HTTP, HTML, XML, CSS, RSS, JavaScript, and DOM support, we have ... not Firefox, but Thunderbird!

Let's face it: these days an email client that can't handle at least showing HTML emails is pretty poor. (Composing and sending of such is an entirely different debate!) That means putting in an entire web browser.

For any email client to be taken seriously, they have to be a superset of a web browser. If you have to build å web browser into your email client, it doesn't make much sense to have å standalone browser anymore, does it? For just a little extra chrome, the email client can be a web browser!

Having your standalone Firefox web browser, then duplicating upwards of 95% of that functionality in Thunderbird, well that's what I'd call bloat!

Personlig vil jeg si det samme. Greitt nok at Opera har mange funksjoner. Men gjør det noe når den allikevel er raskere og mindre i filstørrelse enn Fx uten de samme funksjonene?

Firefox mer bloated? - Losningen

Lenke til kommentar

De argumentene holder ikke mål Ståle. Det å angripe Thunderbird for å si at Firefox er bloat er meningsløst, det er to forskjellige programmer og kan ikke ses på som en pakke. Da må du se på SeaMonkey. Opera er kanskje raskere i rene hastighetstester, men jeg har inntrykket av at Firefox er vel så rask i den daglige bruken. Dessuten, så er installasjonsfila til Opera på 6,26mb mens Firefox sin er på 5,75mb og som jeg har sagt før, hva er vel 0,5mb med dagens linjer? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...