Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål om store bilder i firefox. Tidligere har store bilder automatisk blitt endret til min skjerm, ved å trykke på bildet har det endret seg fra original størrelse til størrelsen på min skjerm. Dette virker nå ikke lenger, noen som har samme problem eller forslag på hva jeg kan gjøre. Er ikke interessert i noen tillegg, siden dette har virket tidligere for meg i en firefox uten noen form for zoom-tillegg etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det mulig å få Firefox til å lagre på sidene når man surfer slik som Opera gjør. Slik at jeg kan skrive noe her, trykke på 'Back' et par ganger. For så å trykke 'Forward' å komme tilbake her, og fremdeles finne denne teksten? Slik som Firefox er nå kommer teksten til å slettes. Er jævlig skummelt å skrive lange poster med Firefox, fordi av og til glemmer jeg meg ut og mister alt.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få Firefox til å lagre på sidene når man surfer slik som Opera gjør. Slik at jeg kan skrive noe her, trykke på 'Back' et par ganger. For så å trykke 'Forward' å komme tilbake her, og fremdeles finne denne teksten? Slik som Firefox er nå kommer teksten til å slettes. Er jævlig skummelt å skrive lange poster med Firefox, fordi av og til glemmer jeg meg ut og mister alt.

8982039[/snapback]

Ditto, Opera takler dette helt fint. Personlig pleier jeg alltid å skrive lengre (les: veldig lange) ting i en testbehandler først (som Notepad, personlig bruker jeg Notepad++), så kopierer jeg denne inn her og publiserer.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne rette søkelyset mot en genial addon jeg fant forleden, som heter Paragrasp. Denne lar deg legge til hurtigtaster for å hoppe ikke en, to eller tre linjer ned, ikke en sidevisning ned, men ett avsnitt ned. Dette er noe jeg har savnet i alle mine år med lesing av nyheter, blogger og ting med avsnitt større en én linje, og endelig har jeg funnet den. Nå kan jeg aldri tenke meg et liv uten den.

 

Du kan også velge hvorvidt avsnittet du leser skal være sentrert på skjermen, helt øverst eller samme høyde som det forrige avsnittet. Den scroller altså nedover slik at avsnittet hele tiden er på det samme stedet. Du kan så klart velge å bruke smooth scrolling.

 

Den uthever også avsnittet du leser. Dette kan virke uvant først, men etter en liten tilvenningsfase mener jeg at dette også er noe bra - det er for eksempel mye lettere å finne igjen avsnittet dersom du skulle finne på å bla opp eller ned på siden for å lete etter noe annet. Dessuten er dette nesten en nødvendighet dersom du velger å sentrere avsnittet midt på skjermen.

 

Den er absolutt verdt å prøve - som alle andre addons kan den fjernes med et par klikk om dere ikke skulle like den. Gi gjerne tilbakemeldinger dere også.

 

Prøv i vei!

Lenke til kommentar

Jeg har avinstallert azureus og installert utorrent. Før ønsket jeg at de nedlastede .to filene skulle assosieres med azureus. Men nå ønsker jeg at de skal assosieres med utorrent.

 

Problemet er at når jeg laster ned en .to fil i firefox så kommer det "feilet", på grunn av at jeg har avinstallert programmet.

 

Hvordan får jeg bort denne filassosieringen?

Lenke til kommentar

når jeg spiller av opptakt av vert å vite (nrk p2 ) , og velger neste opptak sa kommer avspiller opp med et nytt vindu i stedet for å at opptaket blir overført til det vinduet som jeg brukte til forrige avspilling (opptak)

 

jeg vil bruke det samme vinduet til alle opptakene

det virket da før .

 

når jeg klikker på en link i outloock express så kommer vinduet opp i en ny fane - det virker som det skal

Lenke til kommentar
Jeg har avinstallert azureus og installert utorrent. Før ønsket jeg at de nedlastede .to filene skulle assosieres med azureus. Men nå ønsker jeg at de skal assosieres med utorrent.

 

Problemet er at når jeg laster ned en .to fil i firefox så kommer det "feilet", på grunn av at jeg har avinstallert programmet.

 

Hvordan får jeg bort denne filassosieringen?

8988540[/snapback]

Options -> Contents -> File Types -> Manage-knappen.

Lenke til kommentar
Jeg har avinstallert azureus og installert utorrent. Før ønsket jeg at de nedlastede .to filene skulle assosieres med azureus. Men nå ønsker jeg at de skal assosieres med utorrent.

 

Problemet er at når jeg laster ned en .to fil i firefox så kommer det "feilet", på grunn av at jeg har avinstallert programmet.

 

Hvordan får jeg bort denne filassosieringen?

8988540[/snapback]

Options -> Contents -> File Types -> Manage-knappen.

8991873[/snapback]

På norsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...