RattleBattle Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette er vel kanskje mer en workaround enn en løsning, men da slipper du i alle fall at plugin'et drar med seg hele browseren. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Noen som har prøvd Gran Paradiso? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Et spørsmål her: Hvorfor lukker(/må lukkes) firefox seg hver gang jeg skal se på et videoklipp inne på VG? Skjer når jeg går inn f.eks her: http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http:/....vg.no/?id=9182 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) det funker helt fint her. har du prøvd å bruke IE-tab? edit: du kan eventuelt prøve å installere denne oppdateringen som skal gjøre at WMP funker bedre i firefox. Endret 14. mai 2007 av hernil Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) det funker helt fint her. har du prøvd å bruke IE-tab? edit: du kan eventuelt prøve å installere denne oppdateringen som skal gjøre at WMP funker bedre i firefox. 8611523[/snapback] Hm, fungerte ikke.. fungerer ikke i IE heller, skjer akkurat det samme. Endret 14. mai 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 hvilken versjon av WMP har du? (er kanskje like greit å lage en egen tråd istedet for å gå helt OT) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Noen her som veit om det går an å få tak i quicktime-plugin'en UTEN å faktisk måtte installere quicktime? Jeg tenker da at plugin'en fungerer som alle andre "addons" som man enkelt installerer med et par klikk. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Noen som har prøvd Gran Paradiso? 8611040[/snapback] Har prøvd, ja. Eneste forskjellen jeg (som en helt vanlig sluttbruker) merket var at bare halvparten av tilleggene mine virket. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Noen her som veit om det går an å få tak i quicktime-plugin'en UTEN å faktisk måtte installere quicktime? Jeg tenker da at plugin'en fungerer som alle andre "addons" som man enkelt installerer med et par klikk. Jepp. QuckTime Alternative heter den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jepp. QuckTime Alternative heter den. 8616024[/snapback] Takker for det! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvordan aktiverer jeg det som i Opera omtales som "egen modus"? Red.: Fant det ut. Funksjonen gitt under navnet "no page style". Endret 15. mai 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 er det noen mulighet for å laste ned torrent filer med firefox? (dette er vel ikke ulovlig? det er jo ikke bare piratmateriale du kan laste ned med torrent) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Med utvidinga Foxtorrent kanskje. http://www.foxtorrent.com/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 det funka ikke så bra. mulig det er jeg som er helt dum, har ikke NOE erfaring med torrenter i det hele tatt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Vil tru det er betre å bruke ein separat torrentklient uansett. µTorrent synst eg er fin: http://www.utorrent.com/. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 er ikke så farlig, men hvis noen vet om en add-on som gjør at jeg kan laste ned torrent filer med firefox så si ifra. takk for forsøket Torbjørn T. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg vil anbefale uTorrent. Hvorfor ha det i nettleseren? Hvis du absolutt skal ha en torrentnedlaster i nettleseren kan jeg jo anbefale Opera. Men da ma du nok ikke installere Addon, for det er automatisk installert. Men nok om Opera. --Trekker meg ut av traden enda en gang Lenke til kommentar
ssf Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Finnes det en Firefox-plugin som lar deg konfigurere kontekstmenyen (høyreklikkmenyen)? Den begynner å bli rotete her etter en del addons... 8610062[/snapback] Ja, noen? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Har gjort litt research nå med Firefox og byttet på to kommandoer: browser.cache.memory.enable = false. (default true) browser.cache.disk_cache_ssl = true. (default false) browser.cache.memory.enable (hvis true) lar Firefox bruke minnet på PC-en for å lagre bilder fra sidene, lagre sikkret sider osv. browser.cache.disk_cache_ssl (hvis true) derimot, lagrer Firefox materialer fra sider på din harddisk. Slik kan du sette ned minnebruken av Firefox. Jeg opplevde også at bilder kom fortere frem i siden etter å ha besøkt en tilfeldig side minst en gang. Mens jeg driver her på Diskusjon.no, så ligger minnebruker litt over 30/31MB, og når jeg besøker tråder, leser og legger inn innlegg så ligger den på 34MB. Før så lå den over 40MB, og det 45MB ca. Ved kaldstart med Google.com som hjemmeside bruker Firefox nå 26MB. Ved kaldstart med blank side bruker Firefox nå 20/21MB. Dette er 1MB mere enn det IE7 bruker ved kald oppstart med blank side. PS: Dette tipset fikk jeg fra MozillaZine. Prøv ut dette selv du også. Endret 18. mai 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå