Gå til innhold

Hva er viktig? Design, kode, eller begge deler?

Hva er viktigst for nettsider?  

43 stemmer

1. 1. Hva er viktigst for nettsider?

• Kun god design/presentasjon
      4
    • Kun god kildekode
      0
    • Både gode kildekode og god design/presentasjon
      39

Anbefalte innlegg

Jeg trekker spørsmålet videre, basert på @endens tråd om hva som er mest viktig av design og kode for en nettside. Jeg mener nemlig at begge deler er like viktig, og at ingen av delene dermed kan nedprioriteres. Det blir som å servere brødskive uten pålegg.

*Skal prøve å få noen til å sette opp en poll her*

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Til han som var ovenfor meg som fikk slettet innlegget sitt etter at jeg hadde svart*

Nei, den tråden som allerede er oppe inneholder en søkt poll. Derfor opprettet jeg denne tråden i håp om at vi kan få en skikkelig poll.

Kode er like viktig som design ja. :)

Om en nettside har god design og dårlig kode, så forsvarer ikke det gode designet deres holdning til koder. Det er først når kodene deres også er bra, at de kan forvente å bli tatt seriøst.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Vel på sett og vis er det fint med to avstemminger fordi om man velger et kompromiss vil så altfor mange stemme på det. I en svart-hvitt -avstemming derimot må folk tenke etter og tenke etter på hva de syns "virkerlig" er viktigst. En bedre måte å spørre seg selv på er kanskje:

Liker jeg best å designe eller kode? Jeg tror muligens dere da vil kunne svare lettere.

Lenke til kommentar

Nja, man kan kanskje ikke si det, men du tenker det kanskje? Jeg tror at når man tenker virkerlig etter har de fleste et svart-hvitt -syn på ting. Jeg tviler dog ikke på at det kan være noen som ikke har det. Men jeg tror kanskje at en del av de som har stemt skulle tenkt bedre etter.

Lenke til kommentar

I et sort hvitt-syn ville de fleste, inkludert meg, måtte stemme design. Men så er det nettopp det enden ønsker å påvise, at kodene ikke teller noe fordi vi velger det alternativet i en sort-hvitt-fremstilling. Det gir dog ikke enden rett i at VG Nett ikke fortjener kritikk for slappe koder. For det er ikke et sort-hvitt-spørsmål for VG Nett, det er et spørsmål om kompetanse, kunnskap og engasjement.

Lenke til kommentar

denne pollen var desverre ikke noe bedre enn den Enden fikk satt opp synes jeg. Det ligger i kortene hva trådstarter ønsker vi skal svare.

Alternativene er også ganske dårlige: velg mellom

- gode X

- gode Y

- eller begge to

Men artig at det ble ny poll, for den til enden gadd jeg ikke engang svare på :p

Lenke til kommentar

øhm?

to feil blir ikke nødvendigvis én riktig!

Mitt poeng var at original-avstemmingen hadde ledende alternativer, og var også veldig svart/hvitt. Du så problemet og lagde en ny avstemming med nøyaktig de samme alternativene pluss et til: summen av de to alternativene.. Jeg mener ikke at denne avstemmingen var særlig mye bedre enn endens originale avstemming.

Se på alternativene dine neitakk:

- kun god kode

- kun bra design

- både god kode og godt design

Hva ville du valgt?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
I et sort hvitt-syn ville de fleste, inkludert meg, måtte stemme design. Men så er det nettopp det enden ønsker å påvise, at kodene ikke teller noe fordi vi velger det alternativet i en sort-hvitt-fremstilling. Det gir dog ikke enden rett i at VG Nett ikke fortjener kritikk for slappe koder. For det er ikke et sort-hvitt-spørsmål for VG Nett, det er et spørsmål om kompetanse, kunnskap og engasjement.

7130641[/snapback]

Tro det eller ei, men da ville jeg heller valgt kode.

Men jeg må forøvrig si meg enig med qualbeen som sier litt ala det samme som meg, men får det frem bedre og tydeligere :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...