Gå til innhold

Oppstartsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei.

når jeg skulle starte manskinen min idag fikk jeg plutselig blåskjerm i oppstart av XP. etter mye surring og røring kommer jeg ihvertfall inn i XP nå, men den bruker laaaaaaaaaang tid på å komme seg in ihvertfall 10min :wink: når jeg kjører taskmanager står det at 100% av CPUen blir brukt, og ingenting kjører smooth.

jeg har ikke installert noen ny hardware, tror heller ikke jeg intallerte noen nye programmer igår som kan forårsake dette...

Noen som har noen glupe idèr om hva dette kan komme av, og eventuelt hva som kan gjøre for å komme inn i WIN igjen?

Er det eventuelt en mulighet å teste å legge inn XP over den gamle XP for å teste om det hjelper noe? (format er uaktuelt før jeg får lagt over stæsj et annet sted)

grrrr....PC problemer sux, men det er jo som kjent vanlig i en PC hverdag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil ikke ta noen direkte konklusjoner her, men det kan hende at du har fått et virus. eller noe slik. har du et virus program? ta backup av filene dine for sikkerhets skyld. jeg er ikke helt sikker på om det er noe virus. prøv kanskje å installere windowsen på nytt igjen, og se om det virker. hvis ikke så kan du ta backup av all viktig data, og etter på formatere C: og legge deretter inn windowsen på nytt.

bare et lite tips.

Lenke til kommentar

Sjekk BIOS-innstillingene. Maskina har vel ikke fått seg en av lysverkets blå karameller slik at BIOS har "hoppet" av sporet. Legg inn beste innstillinger, skal vere et valg på menyen, Save and Exit.

Alternativt kan det tenkest at HD er på veg til å ta kvelden. En kamerat sleit veldig med en sekundær disk som det begynte å ta lengre å lengre tid å rendere filmer mot. I helga tok den kvelden og ble "slipestein".

Lenke til kommentar

LOL og takk skal du ha.....valgte sånn failed ting i bios og da er jeg ihvertfal inne :smile:)))))

HDn er splitter ny og nyformattert for ei uke sida, så det skal vel litt tel for at det var den...

får håpe ting ordner seg nå da

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

men neeeeeeida, da var vi igang igjen....

noen andre forslag? :wink: nå er jeg forandra ting i bios, reseatt den å alle greier men fremdeles bluescreen... fuckings pcdritt,

skjønne det dem som kan av at man er så avhengig av det her ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...