Gå til innhold

fordreing av farger på tv'en nær høytalerne.

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nettop kjøpt meg to nye QLN høytalere. menmen.. jeg har tv'en midt i mellom de. og det er akkurat plass til de på den veggen jeg har tilgjengelig..

[] <- høytalere (tv i midten) ( bare for å avklare det at ingenting kan flyttes på)

________|_dør__|

[][.TV..][]

noen som vet hvordan man kan isolere mellom høytalerne og tv'en eller rett å slett et godt råd til ka som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får kjøpt skjerm-kopper til å sette på spolen på høytallerelementet slik at man isolerer det magnetiske feltet. Uten en slik skjerming vil man få fargeforvrenginger på tven slik du beskriver.

Men det er jo litt dumt å mette begynne å åpne helt nye høytallere for å skjerme de. En midlertidig fiks man kan prøve er å finne noen stålplater og plassere mellom høyttaler og tv.

Lenke til kommentar

ok takk.. var vel noe slikt svar jeg tenkt meg:P ^^

men nå ser jeg at fordreingen av farger har blitt drastisk svekket. nå vises det nesten ikke på tv'en lenger. høytalerne står i 100% samme posisjon som da jeg starta denne tråden. kan det ha noe med at de ikke er innspilt

Lenke til kommentar
ok takk.. var vel noe slikt svar jeg tenkt meg:P ^^

men nå ser jeg at fordreingen av farger har blitt drastisk svekket. nå vises det nesten ikke på tv'en lenger. høytalerne står i 100% samme posisjon som da jeg starta denne tråden. kan det ha noe med at de ikke er innspilt

7136171[/snapback]

Nei. Det har ingenting å si. Magnetfeltet er det samme. Mulig du får synlig forskjell med og uten musikk.

Lenke til kommentar
Mulig du får synlig forskjell med og uten musikk.

nei. akkurat samme. men det har dempet seg betydelig. faktisk så mye at det går an å se på tv'n utn å gå i filler av raseri pg.a fordreide farger

Flat tv ftw? <3

7137508[/snapback]

jepp. but i cant afford one -_-

Lenke til kommentar
I gamle dager fiksa tv-apparatene misfarging fra magnetisme (fra feks nære høyttalere) selv ved kaldstart.

(slå av apparatet med hovedbryter i stedet for standb med fjernkontroll)

Vet ikke om dette gjelder for flatskjermene nå tildags....

7137586[/snapback]

takk .. kanskje det er problemet at jeg setter tv'n på standby hele tiden :p

Lenke til kommentar

ja, det hjelper å slå den helt av noen minutter. Jeg har det samme problemet med min, når den har stått mye på så blir det litt rødt nedi høyre hjørne. DA slår jeg den bare av noen minutter så er den bra en stund før det kommer gradvis tilbake. Hvorvidt det hjelper deg noe særlig kommer jo selvsagt ann på hvor kraftig feltet fra høytallerene er og dermed hvor fort fargene forvrenges.

Lenke til kommentar
I gamle dager fiksa tv-apparatene misfarging fra magnetisme (fra feks nære høyttalere) selv ved kaldstart.

(slå av apparatet med hovedbryter i stedet for standb med fjernkontroll)

Vet ikke om dette gjelder for flatskjermene nå tildags....

7137586[/snapback]

Flatskjermene påvirkes ikke av magnetfelt.

Lenke til kommentar
hei. jeg har nettop kjøpt meg to nye QLN høytalere. menmen.. jeg har tv'en midt i mellom de. og det er akkurat plass til de på den veggen jeg har tilgjengelig..

[] <- høytalere (tv i midten) ( bare for å avklare det at ingenting kan flyttes på)

________|_dør__|

[][.TV..][]

noen som vet hvordan man kan isolere mellom høytalerne og tv'en eller rett å slett et godt råd til ka som kan gjøres?

7129479[/snapback]

Du har høytalerne for nære tv,en de blir påvirket av høytalerelementenes magneter, og dine høytalere er ikke skjermet siden du får fargeforandringer.

Du burde ha kjøpt høytalere som er skjermet, men siden du ikke har gjort det må du flytte høytalerne lengre fra tv,en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...