erlendhagen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei, Eg har et pussig problem, der eg ikkje får internettilgang med hverken internett explorer, outlook express, Norton Liveupdate eller andre oppdateringsprogram etc. -Ikkje heilt uvanlig dette, men her er resten: Skype har tilgang til internett både telefoni og kontaktsøk etc. Oppsettet mitt er slik: ADSL-modem Router PC Til routeren er det og kobla et IP-telefonadapter. IP-telefonen har nettilgang som normalt. Eg kan logge meg inn på routeren fra PC-en. Skype har nettilgang "resten" av programvarene mine ser ikkje ut til å komme ut. Kva kan dette vere? Den einaste påfallande sammenhengen eg kan forstå, er at eg bytta strømforsyning nylig, då den gamle var ustabil. Men eg trur eg var på nett etter at eg bytta strømforsyninga, før problemet oppstod. Kan nokon hjelpe meg? Mvh, Erlend Endret 25. oktober 2006 av erlendhagen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Virker som om at du har DNS problemer. Hvis du åpner dosvindu og skriver ping 193.69.165.21 ping vg.no Regner med at du får svar på 193.... men ikke vg.no Har du fast IP, så kan du sjekke om DNS er korrekt der. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Virker som om at du har DNS problemer. Hvis du åpner dosvindu og skriver ping 193.69.165.21 ping vg.no Regner med at du får svar på 193.... men ikke vg.no Har du fast IP, så kan du sjekke om DNS er korrekt der. 7131088[/snapback] Takk, skal sjekke når eg kjem heim. Eg har fast IP, ja. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Når eg pingar adressene du oppgir, blir det som du gjetta. Ingen respons på vg.no, og heilt OK resultat mot den andre. Når eg sjekkar IP-adresser, gateways og DNS-server adresser på routeren, er alt som det skal vere. Maskina er koblea til routeren med DHCP, og IP-adressene er iallefall i overenstemmelse. Har du fleire tips? Skal forsøke å ringe ISP i morgon, om eg ikkje får fleire tips. Mvh, Erlend Lenke til kommentar
bargel Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei, jeg har også hatt dette problemet, utrolig irriterende. Prøv WinSockFix, det skal rydde opp i innstillingene dine. (http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml) Funket for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hvis man bruker fast ipadresse, så må DNS legges inn. Normalt holder det å skrive inn samme adresse som standard gateway (router). F.eks 192.168.1.1 Du kan legge inn en annen DNS på DNS2 i tilfelle den til din isp svikter. 195.159.0.100 (DNS tilhører powertech.no) Endret 24. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Problemet er ordna. Eg ringte ISP, og dei sa at dei DNS-servarane eg var kobla til var falt ut. Eg fekk nye som eg la inn, og alt ordna seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå