Kjekssjokolade Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg er lei den litt for høye susinga fra kabinettet, å susinga skyldes PSU vifta og vifta som står på cpu kjøleren. PSU: HIPER det er ikke den jeg har, men noe det samme. Min har en 80vifte bake CPU kjøler: Thermaltake Jeg har en Amd Athlon XP2500+ Barton, på litt over standard frekvensene. Det jeg hadde tenkt var å bytte vifta i PSU'en og på CPU kjøleren med det stilleste jeg fant, noe som ble deisse: PAPST Silex Tenkte å ha samme type vifte på begge stedene, spørsmålene som kommer da er: -Kommer denne til å passe i PSU'en, tenker på 3pins kontakten? -Kommer denne vifta til å kjøle like bra/bedre/like mye som med de viftene som står i nå? Kjører Thermaltake vifta på laveste turtall 1400o/min, prosessoren ligger på alt fra 40-60 grader, å er stabil som et fjell. o/min på PSU vifta og temps der inne må gudene vite Si hvilken vifte jeg burde gå for, evt kom med andre anbefalinger, stillest som mulig er kriteriene. Og ikke noe dyrere en dem jeg har linket til! -Sigve Edit: Hva er forskjell på hypro lager, og glidelager? Endret 22. oktober 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan jo legge til at maskinen skal stå på 24/7...(bump) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Ich musse diesem Post gebumpen :!: Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Til CPU og kabinett-kjøling har jeg har brukt Glacial Case Fan i alle mine maskiner, fordi den ikke lager støy. Finn en kjøler som passer til en 80mm vifte og du har en sikker vinner. Jeg brukte Cooler Master Hyper 6 til dette, men den selges ikke lenger i butikkene. Billig er viften også Lenke til kommentar
johncl Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Av erfaring så har viften mindre å si for kjøleevnen enn selve kjøleribben. Dess større ribbe (overflate) dess lavere rpm trenger du på viften og dermed mindre støy. Jeg bruker en Zalman 7700Cu som er et digert monster, men den kjøler i det minste CPU med lav støy. PSUen gikk jeg like greit å kjøpte en Mist 500 watts PSU som er svært støysvak også. Gjenstår bare å få byttet ut viften på 7800gt kortet med en zalman kobbersak også. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Viss du ar tenkt å bruke den PAPST'n på cpu, kommer cpu til å brenne opp. Den vifta der blåser ikke ei fjær bortover engang.. jeg ville heller hatt silentx på cpu.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå