Gå til innhold

Bærbar for elevbruk og litt gaming

Anbefalte innlegg

Pris: Ikke over 10000 kr GJERNE LAVERE

Bruksområde: Skal bruke den først og fremst til skolearbeid men kommer også til å bruke den til spill, men da spill som ikke tar mye ytelse. For eksempel Warcraft 3 TFT, Counter Strike 1.6, muligens WoW. Hadde også vært greit om den kunne kjøre noen tunge spill også, dog ikke med topp instillinger.

Vekt: Mer eller mindre uviktig, jeg er en sterk gutt på 16 år. Men ikke noe 6 kilos opplegg.

CPU: Intel Core Duo

Minne: Helst 1024mb.

Harddisk: Gjerne litt her!

Bluetooth: Ja takk, ikke absolutt nødvendig.

Skjermkort: Godt nok til å takle de fleste spill.

Trådløs: Ja :p

Skjerm: 1280x1024? =X

Batteri: ET MEGET GODT BATTERI, orker ikke å ha et batteri som bare varer 1,5 time for eksempel.

Design: Uviktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pris: Ikke over 10000 kr GJERNE LAVERE

Bruksområde: Skal bruke den først og fremst til skolearbeid men kommer også til å bruke den til spill, men da spill som ikke tar mye ytelse. For eksempel Warcraft 3 TFT, Counter Strike 1.6, muligens WoW. Hadde også vært greit om den kunne kjøre noen tunge spill også, dog ikke med topp instillinger.

Vekt: Mer eller mindre uviktig, jeg er en sterk gutt på 16 år. Men ikke noe 6 kilos opplegg.

CPU: Intel Core Duo

Minne: Helst 1024mb.

Harddisk: Gjerne litt her!

Bluetooth: Ja takk, ikke absolutt nødvendig.

Skjermkort: Godt nok til å takle de fleste spill.

Trådløs: Ja :p

Skjerm: 1280x1024? =X

Batteri: ET MEGET GODT BATTERI, orker ikke å ha et batteri som bare varer 1,5 time for eksempel.

Design: Uviktig

7129312[/snapback]

Ørlite over 10.000,- men et godt kjøp: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=pl...36159;p:1029554 greier nyere spill bra, batteriet varer i såvidt under 3 timer, MEN du kan aktivere strømsparingsegenskapene til asus og få den til å vare en god del lenger (f.eks låse prosessorhastigheten på 50%).

Denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_6400_2 får du for under 9000,- forutsatt at du setter garantien til et år (du har uansett 5 års reklamasjon), velger beste skjermkort og beste batteri (med beste batteri greier den opp i mot 5 timer, correct me if I`m wrong). Ulempa med denne kontra asusen er at skjermkortet er endel dårligere, men du kan allikevel kjøre nyere spill såfremt du ikke er veldig kresen på grafikken :)

Lenke til kommentar
Oppsettet fra dell så meget bra ut!

Som sagt er det skjermkortet som ser litt døvt ut. Og jeg vil helst hatt nVidia framfor ATI. Jeg kan godt hive inn 1000nok ekstra for et bedre skjermkort.

7132684[/snapback]

Desverre har det vist seg at meget godt batteri og godt skjermkort svært sjelden går sammen. Det er svært få maskiner med X1600/7600go som greier noe mer enn 4 timer ved normal bruk, og de som finnes har gjerne en lite hyggelig prislapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...