Gå til innhold

noe jeg må huske på når jeg bygger pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, det er jeg ganske sikker på. noen andre forslag

7153091[/snapback]

 

Virker nesten som om biosen ikke kjenner igjenn cpuen (litt rart, da komplett reklamerer med at den støtter Core 2).

 

Du kan jo prøve å oppdatere biosen på hovedkortet (nyeste er 1.5).

Du kan gjøre dette under windows, tror det heter Live Update på MSI kortene.

 

Det at hardisken kommer opp som "unmontable" har nok noe med driverne du brukte, eller med chipsettet. Dette gjøres også for at man skal ha muligheten til å ha eksterne SATA disker.

Lenke til kommentar
hmm, takk nå kom jeg meg inn på Windowsen iallefall men det kommer hele tiden noe rart i starten når jeg slår på pc-en der det står: Warning CPU changed. Please re-enter CPU setting in the CMOS setup and remember to save before quit. også syne jeg det er rat at harddisken kommer som opp så rart når jeg er i windows.. nederst i gjørne står det trygg fjerning av maskin vare så kommer hardisken opp (sånn vil jeg ikke ha det) men den funker som den skal :hmm:

7152320[/snapback]

 

Gå inn i BIOS og trykk på save, for å save den nye CPU'en den har funnet. Pleier å funke, iallefall her hos meg.

Endret av PCI123
Lenke til kommentar

etter jeg trykte lagre så forsvant denne "Warning CPU changed. Please re-enter CPU setting in the CMOS setup and remember to save before quit" men den kom ikke automatisk forbi der uansett.. skal ta et bilde på det som kommer opp :thumbup: så dere eksperter får se hva det er.

Lenke til kommentar

vhordnes: har sånn egentlig bygd pc-en og det står ikke noe spess om bios og diverse på den siden :!: men takk alikavell

 

 

 

 

hei her er et bilde som viser hva som kommer opp når jeg starter maskinen som jeg må trykke forbi. (er veldig dårdlig bilde)

 

http://home.no.net/kimilim/bilder/P1010093.JPG

 

vis det er ubrukelig utydelig så kan jeg sikkert ta et nytt et.

Endret av heisau
Lenke til kommentar

Har hatt samme feilen selv en gang.. hmmm husker ikke helt hva jeg gjorde for å rette på det.. Lurer på om floppykabelen sto feil.. Eller var det noe annet..

Floppykabelen skal jo alltid stå med rød leder mot strøminntaket.. Samme gjelder IDE-harddisker.

Går maskinen videre automatisk hvis du trykker deg videre?

Sikkert noen som kan svare bedre her..

Lenke til kommentar

MSI kort ,, jaha (ikke trykk F1 ) .

Førte man må gjøre med ALLE MSI kort etter clear cmos eller nytt kort er:

Trykk DEL for å entre CMOS , deretter "Load Optimized Defaults" (IKKE failsafe) , deretter save + exit en gang uten å endre noe annet .

Neste gang du booter maskinen kan du entre cmos setup å gjøre instillinger av eget ønske (ps husk å still klokke/dato for du installerer OS) .

 

Det bilde du viser betyr at hovedkortet ikke har gyldig cmos sjekksum , dvs ingen valid lagring av cmos data settings . Og forsvinner når du gjør som sagt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...