SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 ja, det er jeg ganske sikker på. noen andre forslag Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ja, det er jeg ganske sikker på. noen andre forslag 7153091[/snapback] Virker nesten som om biosen ikke kjenner igjenn cpuen (litt rart, da komplett reklamerer med at den støtter Core 2). Du kan jo prøve å oppdatere biosen på hovedkortet (nyeste er 1.5). Du kan gjøre dette under windows, tror det heter Live Update på MSI kortene. Det at hardisken kommer opp som "unmontable" har nok noe med driverne du brukte, eller med chipsettet. Dette gjøres også for at man skal ha muligheten til å ha eksterne SATA disker. Lenke til kommentar
PCI123 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) hmm, takk nå kom jeg meg inn på Windowsen iallefall men det kommer hele tiden noe rart i starten når jeg slår på pc-en der det står: Warning CPU changed. Please re-enter CPU setting in the CMOS setup and remember to save before quit. også syne jeg det er rat at harddisken kommer som opp så rart når jeg er i windows.. nederst i gjørne står det trygg fjerning av maskin vare så kommer hardisken opp (sånn vil jeg ikke ha det) men den funker som den skal 7152320[/snapback] Gå inn i BIOS og trykk på save, for å save den nye CPU'en den har funnet. Pleier å funke, iallefall her hos meg. Endret 26. oktober 2006 av PCI123 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 takk takk, men det er en ting til jeg lurer på.. vis du ser der CPUen skal stå så er feste der helt merkelig fra andre jeg har sett noen erfaringer fra dette korte? http://boutique.3dchips-fr.com/images/msi%20p965%20neo-f.jpg 7129449[/snapback] det kan være slik det var til meg og det var et beskytelse deksel Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 etter jeg trykte lagre så forsvant denne "Warning CPU changed. Please re-enter CPU setting in the CMOS setup and remember to save before quit" men den kom ikke automatisk forbi der uansett.. skal ta et bilde på det som kommer opp så dere eksperter får se hva det er. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kanskje denne kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) vhordnes: har sånn egentlig bygd pc-en og det står ikke noe spess om bios og diverse på den siden :!: men takk alikavell hei her er et bilde som viser hva som kommer opp når jeg starter maskinen som jeg må trykke forbi. (er veldig dårdlig bilde) http://home.no.net/kimilim/bilder/P1010093.JPG vis det er ubrukelig utydelig så kan jeg sikkert ta et nytt et. Endret 26. oktober 2006 av heisau Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jepp. Veldig dårlig bilde.. Skru av blitsen på kamera.. Eller hvis det er mobilkamera. Sett kameraet oppå noe.. Slik at det står stille. Man har normalt god tid til å ta bilde hvis maskinen stopper opp.. Verre å ta bilde i fart.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ta et nytt et du. ta det rett frammom sjermen, ikke på skrå Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 her er et litt bedre bilde http://home.no.net/kimilim/bilder/P1010094.JPG Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 og jeg har ikke floppy disk på maskinen min Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har hatt samme feilen selv en gang.. hmmm husker ikke helt hva jeg gjorde for å rette på det.. Lurer på om floppykabelen sto feil.. Eller var det noe annet.. Floppykabelen skal jo alltid stå med rød leder mot strøminntaket.. Samme gjelder IDE-harddisker. Går maskinen videre automatisk hvis du trykker deg videre? Sikkert noen som kan svare bedre her.. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Ja, maskinen går automatisk til XP når jeg trykker F1 og dessuten har jeg ikke koblet til floppy disken.. for det følgte ikke med kabel til den. og den kabelen jeg har er rett og slett for kort. Endret 26. oktober 2006 av heisau Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 MSI kort ,, jaha (ikke trykk F1 ) . Førte man må gjøre med ALLE MSI kort etter clear cmos eller nytt kort er: Trykk DEL for å entre CMOS , deretter "Load Optimized Defaults" (IKKE failsafe) , deretter save + exit en gang uten å endre noe annet . Neste gang du booter maskinen kan du entre cmos setup å gjøre instillinger av eget ønske (ps husk å still klokke/dato for du installerer OS) . Det bilde du viser betyr at hovedkortet ikke har gyldig cmos sjekksum , dvs ingen valid lagring av cmos data settings . Og forsvinner når du gjør som sagt over. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Gjorde som du sa men det skjedde nesten det samme. fail floppy disk (40).. noen som har en annelse hva dette er? kan det være at jeg ikke har koblet inn floppydisken? men ble noen forandringer. Endret 26. oktober 2006 av heisau Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Gå inn i cmos setup igjen og finn "FDC controller" i integrated peripherals eller no . Så setter du den til disabled . Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 hmm, lettere sagt enn gjort har det noe annen navn? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Eller er det noen andre som kan hjelpe meg med dette.. jeg må få det i orden i dag Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Kikket i BIOS manualen og det ser ut til at det kun er A under Standard CMOS Settings (ikke noen floppy controller å dsisable) . Endre den til "NONE" og se om det hjelper. Og endre Halt on "ALL ERRORS" til "All But Keyboard" eller til "None" . Endret 26. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 åh, tusen hjertelig takk nå reddet du virkelig dagen min!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå