Gå til innhold

Kan denne cpuen klokkes til 2,5ghz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører på et asrock 939dual-sata 2 ocz premier minne og med en Zalman CPU-kjøler, "Fatal1ty" FS-C77

CPu-Z

7129281[/snapback]

om du klarer 2,5ghz er litt vanskelig å si siden dette varier fra cpu til cpu. Jeg har nesten samme cpu som deg, har winchester jeg, og kjører min stabilt på 2,5ghz og har maks klokk på 2,7ghz. Kan ikke garantere at du kommer like langt, men det bare å prøve. Du finner fort ut hvor det stopper. :) Men tror du skal klare 2,5ghz.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøvde nettop med 2,2ghz@1,425v .333mhz på ram(166) t2 og 2,7v på ram. fikk den stabil men 3dmark crashet hele tiden, både 03 og 01

7194223[/snapback]

prøv å øk volten bittelitt til. Du har passet på hypertransportbussen sin fart også ja?

7194314[/snapback]

Glemte å neve at den var satt ned på 800mhz, må jeg ha enda mer volt? hmmm kan prøve det(tengte på det).men har ikke nevt at ramen på ikke vil kjøre 400mhz når jeg tvinger den. hva vil skje vist jeg tvinger rammen ned på 133mhz og klokker der fra? (minnehastigheten klokkes vell synkront med minne?, ved overklokking? )

Lenke til kommentar
Glemte å neve at den var satt ned på 800mhz, må jeg ha enda mer volt? hmmm kan prøve det(tengte på det).men har ikke nevt at ramen på ikke vil kjøre 400mhz når jeg tvinger den. hva vil skje vist jeg tvinger rammen ned på 133mhz og klokker der fra? (minnehastigheten klokkes vell synkront med minne?, ved overklokking? )

Gjør ikke noe om du setter ned hastigheten på hypertransportbussen enda mer heller, den har ingenting med ytelsen på pc'n å gjøre. Hvis du setter minnet på 133mhz skal det gå bra. Minnet klokkes oppover sammen med fsb, så det kan lønne seg å sette ned minnet litt, siden den kan holde igjen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

joda satt den til 133 så fikk jeg kjørt 3dmark, men scoren ble ikke så mye bedre, men det har vell sin grunn av at minne kjører 157mhz effektivt. i morgen skal jeg prøve litt til 2,5 er måler,ville kunne kjøre 333mhz på ramen men er ikke deserre mulig

Lenke til kommentar
joda satt den til 133 så fikk jeg kjørt 3dmark, men scoren ble ikke så mye bedre, men det har vell sin grunn av at minne kjører 157mhz effektivt. i morgen skal jeg prøve litt til 2,5 er måler,ville kunne kjøre 333mhz på ramen men er ikke deserre mulig

7195294[/snapback]

nei, klart scoren blir litt dårligere når minnet er satt ned, men når du klokker lengre og minnet bli med lengre opp så skal du se at det ordner seg. :) og ang. volt, så kan du prøve å ikke overstige 1,5v, bare så du vet det til senere. :)

Lenke til kommentar

Fint, skulle bare får alt på det rene ja, når rammen blir underklokka blir scoren dårlig seff, skal prøve 2,5ghz med 1,45v. mulig at det går på 1,425 v. Rammen vil havne på ca 324mhz har jeg funnet ut, lurer på om jeg skal prøve å klokke til 2,6-2,7 men då må jeh ned på 600mhz på htt og lurer på om det er mulig på hk og tempen holder?

Lenke til kommentar
Fint, skulle bare får alt på det rene ja, når rammen blir underklokka blir scoren dårlig seff, skal prøve 2,5ghz med 1,45v. mulig at det går på 1,425 v. Rammen vil havne på ca 324mhz har jeg funnet ut, lurer på om jeg skal prøve å klokke til 2,6-2,7 men då må jeh ned på 600mhz på htt og lurer på om det er mulig på hk og tempen holder?

7196792[/snapback]

600mhz htt? hva mener du? hypertransport bussen? isåfall, så gjør det ikke noe hvor lavt du stiller den, merker ikke noe ytelsestap om du senker den hastigeten. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...