Gå til innhold

Brenne redigert film til DVD

Anbefalte innlegg

Jeg har filmet med DV kamera, og lagt inn filmen med PINNACLE STUDIO9. Kunne velge mellom mpeg og dv format. Etter at filmen er redigert ønsker jeg å brenne ut på DVD. Gikk da inn på Disc... valgte MPEG og dvd kvalitet. Etter rendering har jeg prøvd både å lagre image fil og brenne direkte til dvd plater... både + og - Men den vil ikke spilles av på dvd spilleren min... og ikke på pc'n. Får feilmelding om at den ikke kan leses. Noen som kan hjelpe meg??

Noen som har erfaringer med redigeringsprogrammet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Jeg har filmet med DV kamera, og lagt inn filmen med PINNACLE STUDIO9. Kunne velge mellom mpeg og dv format. Etter at filmen er redigert ønsker jeg å brenne ut på DVD. Gikk da inn på Disc... valgte MPEG og dvd kvalitet. Etter rendering har jeg prøvd både å lagre image fil og brenne direkte til dvd plater... både + og - Men den vil ikke spilles av på dvd spilleren min... og ikke på pc'n. Får feilmelding om at den ikke kan leses. Noen som kan hjelpe meg??

Noen som har erfaringer med redigeringsprogrammet?

7128866[/snapback]

Hei

Når du går inn på disc så kan du gjøre en del forskjellige innstillinger der . Klikker du på settings så får du oversikt over alle valgmuligheter .

Disc type: dvd

Audio compressions: MPA (mpeg 1 el 2)

Target media: dvd 4,7 /8,5 d-l

Copies: 1

Disc writer device: navn på din brenner

Write speed: auto

Video quality/ disc usage: lønner seg å ha best quality

Image type: velg VIDEO_TS folder. Ikke velg ISO file

Burn options: Burn directly to disc

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker denne tråden til å stille spørsmålet mitt, da det ikke er så langt unna.

Jeg bruker Pinnacle 8, og har problemer med å brenne filmen min. Pinnacle finner ingen DVD-brenner ser det ut for, og jeg har ingen mulighet til å lagre ett image av filmen.

Er det noen andre måter/filer jeg kan lage en plate som er kompatibel med DVD-spillere?

Lenke til kommentar

Hei

Det virker som programmet ikke har funnet cd/dvd brenneren din.

Prøv å oppdatere programvaren hvis ikke det fungerer da ville jeg avinnstallert programmet og lagt det inn på nytt, oppdatert til nyeste versjon og prøvd.

Skjer det samme feil da så er det ikke det som er feilen.

Ett spørsmål : Du har dvd brenner og/eller cd brenner i pc'en ?

Hvis ikke er det ikke rart det ikke fungerer. Programmet er laget slik at det er mulig å lage dvd i programmet hvis man har utstyret.

Hvis det fremdeles ikke fungerer ville jeg sjekket om strømkabel og ide kabel sitter godt i dvd brenneren. Og lagt inn drivere til brenner .

Hvis det mot formodning ikke skulle fungere etter alt dette så ville jeg formatert harddiken og lagt inn OS og alt av programvare på nytt.

Ut i fra sånn jeg forstår det, så kan jeg ikke lage hverken ett image, eller DVD-filer.

AVI og MPEG går fint. Det er noe bugg her!

Sånn ser det ut til meg når jeg prøver...

bug.jpg

7560142[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...