Gå til innhold

FX-55 fortsatt bra eller gammel?

Joachricar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klokket litt helt til det klikket på 290mhz.

da kom det et kjapt bluescreen etter at windows logoen var ferdig med sitt, så restartet den.

så økte jeg volten et hakk, da kom et kjapt bilde av vanlige windowsen min etter windows logoen så restartet den igjen.

så prøvde jeg innstillingene til amdme med 1.475 volt slik at jeg kunne og 300 i mhz og 9.0x multiplier og da kom det samme som sist.

Hadde det vært en ide å ta multiplier opp til 10x? og ha FSB på 270??

eller?

Lenke til kommentar

har ikke pløyd hele tråden, men regner med du klokker med devider på ram. så du må se hva som passer best med takne på ram.

som et exempel kan jeg stille ram på 133, så klokke den opp til 200 igjen. det klaffer perfekt med HTT på 280 altså multiplier på 10 så 2,8 ghz. har samme cpu som du

Lenke til kommentar
har divider på 133 men hva skal jeg ha på HT??

og volt??

7152692[/snapback]

Hvis du har som mål å kjøre bus på 300, bør HT stå på 3x dvs 900MHz.

Volt : så lite som mulig.

For å gå litt vitenskapelig til verks så kan (bør) du finne ut av :

• Hva er maks bushastighet?
  • Hva er maks HT på hovedkortet?
  • Hva er maks hastighet på RAM?
  • Hva er maks hastighet på CPU?

Og til slutt finne samlet maks hastighet

Jeg tror kanskje at en bushastighet på 240-250 med 10X multiplier og 5/6 RAM divider og 4x HT er et godt valg. Da er alt innenfor spec, og du trenger sannsynligvis ikke øke spenningen på CPU, eller andre komponenter som RAM og chipset.

Lenke til kommentar

1,5 går bare fint..... grunnen til bluescreen er sansynelig vis for lite volt....

man kan brenne cpu, men har aldri sett noen nevne det. har vært oppe i 1,65 volt på min 146 under lek....

hvilke temperaturer har du?

klokk ned til 275 @ 1,475 volt.... tror det er ei fin 24/7 setting for deg.. så kan du le litt av den fx-55 du hadde lyst på :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe. kan nok ikke det da må jeg sette multiplier opp til 10x.

har ikke noe temperaturprogram akkurat nå, men skal laste ned men det som var rart var at på 280 @ 1.45 volt da kom det opp etter 4 min på OCCT at CPU var ustabil, mens på 1.475 volt kom bluescreen.

men funker dette:

1.5 volt

275 mhz

10x multi

?

eller skal jeg gjøre noen endringer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...