Joachricar Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 har du husket å klokke ned rammen? slik at ikke den bremser cpu...og har du låst pci?? reset bios/cmos og prøv på nytt.. Opteron 175 er en bra prosessor, klokker bra også :!: 7131898[/snapback] det eneste jeg gjorde var å øke bus greiene også å øke noe volt greier var en eller annen her som forklarte det. men vet ikke om jeg låste pci eller klokket rammen... kan du fortelle?? Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 har du husket å klokke ned rammen? slik at ikke den bremser cpu...og har du låst pci?? reset bios/cmos og prøv på nytt.. Opteron 175 er en bra prosessor, klokker bra også :!: 7131898[/snapback] det eneste jeg gjorde var å øke bus greiene også å øke noe volt greier var en eller annen her som forklarte det. men vet ikke om jeg låste pci eller klokket rammen... kan du fortelle?? 7132212[/snapback] I BIOS setter du : HT : 3x RAM : 133 (2/3 divider) Multiplier : 9x Hvis hovedkortet ditt klarer det, så får du ved 300Mhz bus: 2,7Ghz CPU / 400MHz RAM / 900MHz HT Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 er du sikker på at Rammen min tåler det? tror den er dårlig må ta en memtest. men hovedkortet skal nok klare det. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Edit: Rettere, rammen blir ikke stresset når du kjører foreslått divider. Endret 12. mars 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 oki har spurt om dette før her inne et sted, men går det an at cpu blir "delvis ødelagt", som feks etter siste klokkingen min der hele driten klikket? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 ikke med det du gjorde, du kan slappe helt av.....du skal være flink for å klare å ta livet av cpuen med litt utforskning du kan fint prøve deg frem, spør litt her og les denne guiden foreks. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...+klokke+++guide meget fin guide det der...............hvis det er noe så bare spør Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 oki.. takker for alle svar Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) har du husket å klokke ned rammen? slik at ikke den bremser cpu...og har du låst pci?? reset bios/cmos og prøv på nytt.. Opteron 175 er en bra prosessor, klokker bra også :!: 7131898[/snapback] det eneste jeg gjorde var å øke bus greiene også å øke noe volt greier var en eller annen her som forklarte det. men vet ikke om jeg låste pci eller klokket rammen... kan du fortelle?? 7132212[/snapback] I BIOS setter du : HT : 3x RAM : 133 (2/3 divider) Multiplier : 9x Hvis hovedkortet ditt klarer det, så får du ved 300Mhz bus: 2,7Ghz CPU / 400MHz RAM / 900MHz HT 7132369[/snapback] kunne du ha skrevet det litt mer detaljert og skrevet hva HT er... er ikke så flink i BIOS skjønner du vet du forresten hvor jeg finner de i BIOS?? er ikke noe multiplier og det under genie bios og det er mange det står volt på. en med start up og noen med tallene bak... Endret 23. oktober 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 har du husket å klokke ned rammen? slik at ikke den bremser cpu...og har du låst pci?? reset bios/cmos og prøv på nytt.. Opteron 175 er en bra prosessor, klokker bra også :!: 7131898[/snapback] det eneste jeg gjorde var å øke bus greiene også å øke noe volt greier var en eller annen her som forklarte det. men vet ikke om jeg låste pci eller klokket rammen... kan du fortelle?? 7132212[/snapback] I BIOS setter du : HT : 3x RAM : 133 (2/3 divider) Multiplier : 9x Hvis hovedkortet ditt klarer det, så får du ved 300Mhz bus: 2,7Ghz CPU / 400MHz RAM / 900MHz HT 7132369[/snapback] kunne du ha skrevet det litt mer detaljert og skrevet hva HT er... er ikke så flink i BIOS skjønner du vet du forresten hvor jeg finner de i BIOS?? er ikke noe multiplier og det under genie bios og det er mange det står volt på. en med start up og noen med tallene bak... 7135736[/snapback] HT : Hypertransport Hvis du har MSI hovedkort, befinner overclockingsmulighetene seg i CELL Menu. Se på disse bildene feks : MSI K8N Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 oki takk. har forretsen DFI LP NF4ultra-d Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 oki takk. har forretsen DFI LP NF4ultra-d 7141725[/snapback] Hei. da har jeg ett par gode linker til deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542 og https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=&s=hardware.no der skal det stå mye snacks angående kortet ditt Mvh amdme Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 så på den øverste... skal jeg tukle med rammen sånn som han der ueom sette dram freq set til 133? da følger jeg vel egentlig det derre han gp sa... eller?? Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 så på den øverste...skal jeg tukle med rammen sånn som han der ueom sette dram freq set til 133? da følger jeg vel egentlig det derre han gp sa... eller?? 7147117[/snapback] Du trenger sansynligvis ikke det så lenge du ikke overklokker rambrikkene ved å bruke minnedivider. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) nå har jeg klokket litt her multiplier 9.0X HT 3.0x FSB bus 240mhz Volt 1.400V så kjører på 2.16Ghz bør jeg øke volt snart?? har ikke økt den noe... økte FSB bus til 250... spiller iallefall bf2 helt glatt enda... Endret 25. oktober 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 nå har jeg klokket litt her multiplier 9.0X HT 3.0x FSB bus 240mhz Volt 1.400V så kjører på 2.16Ghz bør jeg øke volt snart?? har ikke økt den noe... økte FSB bus til 250... spiller iallefall bf2 helt glatt enda... 7147489[/snapback] klokk mer, kjør programmer for å teste stabilitet, slik som nevnt i linken, når det blir ustabilt øk volt litt og kjør test igjen. Jeg har zalman kjøling nå men jeg kunne kjøre 2.7GHz på stock kjøling og med litt voltøkning. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) orker ikke sitte i 30 min med OCCT men den er helt stabil nå virker det som... klarte å hakke lit mens jeg flydde på bf2 har tatt den opp i 260 på FSB Bus kan hakkingen ha noe med for lite volt?? Endret 25. oktober 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 orker ikke sitte i 30 min med OCCTmen den er helt stabil nå virker det som... klarte å hakke lit mens jeg flydde på bf2 har tatt den opp i 260 på FSB Bus kan hakkingen ha noe med for lite volt?? 7147797[/snapback] sikkert ikke.. men ærlig talt hvis du ikke gidder å sitte 30min å vente på occt så burde du heller ikke gidde å overklokke...hmmm? Poenget er jo at det skal være stabilt, ikke sant? hva er vitsen ellers.. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) hehe. er jo litt rett i det du sier der... får vel prøve da men det virker jo stabilt men forresten på stabilitetstesten står det 0%usage og (idle:monitoring) skal den ikke kjøre cpuen litt?? nei der begynte det å skje ting Endret 25. oktober 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hehe. er jo litt rett i det du sier der...får vel prøve da men det virker jo stabilt men forresten på stabilitetstesten står det 0%usage og (idle:monitoring) skal den ikke kjøre cpuen litt?? nei der begynte det å skje ting 7147860[/snapback] husker når jeg kjørte occt med forskjellige innstillinger i bios, så ble det av og til stabilitetsproblemer helt i slutten av testen, det beste er jo at den holder helt ut, men ved vanlig spilling er det ikke sikkert at du blir å merke noe likevel. Men bli ikke overrasket hvis pc´en spontanresettes, fryser osv.. derfor er det best å være på den sikre siden :!: Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 nå kjører jeg testen. så hvis den begynner å fryse osv så bør jeg øke volten et hakk?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå