Snipper_nr1 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Har en 4 år gammel elitegroup stasjonær som kun slår på strømmen, ingen ting skjer, skjermen som står i hvilemodus registrerer ikke at pc-en blir slått på og de vanlige lydene under oppstart kommer ikke. Ingen hardware er innstalert den siste tiden og kun et program(produsert av Microsoft) til qtek`en min som har blitt innstalert de siste dagene. Har to minnekort, har byttet og tatt ut dem uten noe hell. Hovedkortet som har tatt kvelden? Begge minnekorta eller kan det være batterie på hovedkortet som har slukna? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 qtek`en min 7128584[/snapback] Det er nok forklaringa. Qtec har svært dårlig kvalitet og tar fort kvelden Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 qtek`en min 7128584[/snapback] Det er nok forklaringa. Qtec har svært dårlig kvalitet og tar fort kvelden 7128627[/snapback] hæ? er da ikke Qteken som har tatt kvelden her da. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 m'kay. tenkte du hadde qtec psu jeg Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 han har en qtek telefon, og ikke PSU. Det er to forskjellige merker. Du skal ikke se bort fra at hovedkort eller prosessor har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Sjekk om harddiskene spinner. Gjør dem det er det sannsynligvis hovedkortet , gjør dem ikke det er det PSUen Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Sjekk om harddiskene spinner. Gjør dem det er det sannsynligvis hovedkortet , gjør dem ikke det er det PSUen 7129483[/snapback] Harddisken spinner, og nå startet faktisk marskinen opp i noen sekunder der den blant annet så hvor mye ram som var innstalert før den frøys igjen... nå er det tilbake til det gamle der skjermen ikke engang reagerer at marskinen blir slått på... Er det større sansynlighet for at det er hovedkortet som har ryket og ikke CPU-en? Ønsker å bruke minst mulig penger på å løse feilen... Lenke til kommentar
stompy Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Alle kjølere sitter godt på? Jeg ville trodd at det var varmeproblemer på cpu da datamaskinen faktisk jobber før den tar kvelden. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Siden harddisken spinner lever PSUen ihvertfall. Virker som om det er enten kontakten fra PSU til hovedkort eller hovedkortet det er noe galt med Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Siden harddisken spinner lever PSUen ihvertfall. Virker som om det er enten kontakten fra PSU til hovedkort eller hovedkortet det er noe galt med 7146603[/snapback] Tror jeg fant feilen.... har kjøpt nytt hovedkort og cpu og i det jeg skulle koble av det gamle hovedkortet fra strømmen så var flere av pinna på strømkontakten brent... Om det er hovedkortet eller psu-en sin feil vet jeg ikke... Har en eldre dell som støver, på kontakta fra psu-en til hovedkortet så mangler det en pin, om man setter kontakta på høykant så blir det rad to til høyra som mangler. Er det en pin som ikke er i bruk på nyere pc-er også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå