Odin Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei, jeg opplever det at vi er 2 maskiner på nettverket. Ene som er oppe trappen og andre i neder etasjen på et rom som er rett ved siden av trappen. Ruteren der jeg deler ut internett står rett ved pc'en som er oppe. Dette gjør det vanskelig å få skikkelig kabling pga dører osv. Distansen mellom pc'en som står oppe og pc'en som står nede er ca 15 meter pluss minus. Det er ikke aktuelt å legge kabler inne i veggen, grunnen er ikke oppgitt. Problemet blir verre npr det skal komme enda en pc på et annet rom i neder etasjen, inngangen til begge rom er rett ved trappen og pc'ene skal stå rett ved døren. Så jeg lurer på hvilken type trådløst som ville vært annbefalt og hvilke motakere som er annbefalt, alt innen rimelig prisklasse. Hvis det er mer eventuell informasjon som er ønsket bare etterspør det i en post. Takk. Endret 22. oktober 2006 av odincss Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Med den avstanden der, og med mindre du har bly i veggene så skal alle trådsløse enheter fungere. Jeg ville gått for Linksys WRT54GL eller WRT54GC som begge er routere, du må skru av routing funksjonen hvis du kun ønsker å benytte dem som AP. Hvis du isteden ønsker å kjøpe et accesspoint så ville jeg valgt: Linksys WAP54G Trådløse nettverkskort: PCI (Stasjonær) Linksys WMP54G USB (Stasjonær/laptop) Linksys WUSB54GC PCMCIA (Laptop) Linksys WPC54G Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Du skrev du ikke kunne legge kabel i veggen, men kva med under listene (viss der er)? Jeg måtte gjøre det selv da jeg skulle skaffe nett inn på et annet rom, og det gikk veldig fint... Nå er det jo litt annerledes ned tre etsajer, da... Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Er veldig enig med han som ambefaler Linksys utstyr. Men det finnes faktisk tilfeller hvor trådløst nett ikke vil fungere uansett. (Om noen vet løsninger så motas de med takk!) Vil nevne noen problem områder: Steder med mye trafikk på 2.4ghz. Plasser aldri sender/motaker nære microbølge ovner, garasje portåpnere og lignende om mulig. Bygg med kraftige metall/betong vegger. (Industri haller og lignende) Har selv vert borti ett bygg hvor det var betong reisværk med Metall plate kledning. Der signatet på trødløst nett var perfekt innendørs gjennon lettvegger. Men ikke fantes utenfor metall kledningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå