OlavF Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Vil ha kritikk på et bilde jeg tok på Hawaii i USA. Bildet er tatt med et Canon Ixus 55. Endret 21. april 2007 av OlavF Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Var ganske kult det..., men det er noe galt med himmelen... Ser ut som om du har gjort den grå av en eller annen årsak? Endret 22. oktober 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 himmelen samt noen andre elementer var litt merkelige.. ser ut som bruk av curves som ikke ble helt vellykket. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Noe galt med innstillingen av kontrastene, ble blaffe farger. Himmelen er, som de andre påpeker, mer grå enn blå. Mye som kan fikses på her. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ser ut som brutal bruk av shadow/highlight eller Photomatrix, pga støyen i skyggene og halo-effekten. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Dette var 3 forsøk med Photomatix. SirMaximus: Du er ganske flink med det. Hvordan får jeg det sånn som deg? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du har vel en raw-fil? Siden dette åpenbart er en eksponering kan du i photomatrix 2.2 og nyere importere en raw-fil, og det lages et "hdr" utav det. Kan ikke gi noe annet råd enn å justere til det ser bra ut, da det er fullstendig subjektivt. Hold den smooting (eller hva i alle dager den het)-slideren helt på topp hele tiden, så blir det ikke så mye halo-effekt. Lenke til kommentar
DjN9o Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Et morsomt bilde! Jeg måtte homre litt over det da jeg så det. Var noe merkelig med det første gang jeg så det. Men så skjønte jeg: Aha! Toget er et miniputt-tog! Men som de andre sier: Det er noe gæærnt med kvaliteten i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå