Gå til innhold

Company of Heroes: PEGI Aldersgrense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tja, folk blir jo revet i fillebiter og mener det er en del banning i den også, slikte ting liker ikke PEGI

7128541[/snapback]

Joda, men 18+ liksom?

Tror ikke banning alene kan gjøre et spill til 18+, og de kroppsdelene la jeg ikke merke til før noen fortalte meg det. Man legger liksom ikke merke til sånne "småting" midt i kampens hete :p Så prøvde jeg å sprenge noen med en satchel-eksplosiv og da så jeg det. Uansett finnes det jo ting som er mye verre i FPS med 16+...

Jeg vil påstå at det er ganske mye mer detaljert og verre i CoH enn i HL2.... videosekvensene er jo f.eks. ganske groteske - nesten Saving Private Ryan - til tider. Skjønner godt at dette spillet har fått 18+. Nå er jeg jo blitt voksen da og har kommet meg over det "hvorfor er det 18-års grense?" stadiet. Dessuten så er jo ikke alderdgrensen så veldig viktig heller da... Sjelden man ser at det blir overholdt egentlig.

Store tankser med flammekastere som griller infantriet levende og roper ut "Burn motherfucker!" er nok i massevis til +18 vil jeg tro. ;p

7132778[/snapback]

Folk blir grillet levende i alt fra Worms til Titan Quest :p

Hadde det vært i et skytespill der man ser det nærmt innpå hele tiden hadde jeg forstått det, men det er jo begrenset hvor mye man får med seg av sånne ting når man er opptatt av å vinne kampen, ikke om å zoome inn på detaljer :p

Dessuten mener jeg fremdeles at banning ikke er nok til å gi spillet 18+.

Det er ikke banningen som har gitt spillet 18+ det er volden; ingame og videosekvenser. Skjønner ikke at det er så mye å diskutere uansett. Det er nå engang sånn det er.

7134298[/snapback]

Det er det som er poenget mitt. Det er mye verre vold i mange FPS med 16+.

Dessuten kan det endres hvis mange nok klager på ratingen :p

Det er ikke banningen som har gitt spillet 18+ det er volden; ingame og videosekvenser. Skjønner ikke at det er så mye å diskutere uansett. Det er nå engang sånn det er.

7134298[/snapback]

7134407[/snapback]

Folk blir jo sprengt i 2-6 deler og føtter og armer og hoder triller!

Og filmsekvensene er "voksne"

Flott at dette har 18 grense!

7134298[/snapback]

7134407[/snapback]

Folk blir jo sprengt i 2-6 deler og føtter og armer og hoder triller!

Og filmsekvensene er "voksne"

Flott at dette har 18 grense!

7137794[/snapback]

Skal ikke si noe om filmsekvensene, siden jeg ikke har sett disse, men det finnes sikkert mange spill der kroppsdeler blir skilt fra hverandre som har 16+. I for eksempel FPS er man dessuten mye nærmere og ser det mer detaljert. Husker tydelig at det ligger kroppsdeler slengt rundt i demoen av starship troopers, det har 16+...

Ja jeg så jo noen kroppsdeler liggende rundt etter noen eksplosjoner hadde sprengt dem i fillebiter. Når man har det på avstand så virker det jo litt "uskyldig" men jeg er sikker på at med den grafikken man har på CoH så ser man nok mye mer hvis man zoomer inn litt?

Endret av RougeAlien
Ja jeg så jo noen kroppsdeler liggende rundt etter noen eksplosjoner hadde sprengt dem i fillebiter. Når man har det på avstand så virker det jo litt "uskyldig" men jeg er sikker på at med den grafikken man har på CoH så ser man nok mye mer hvis man zoomer inn litt?

7140255[/snapback]

Joda, men de fleste er vel mer opptatt av om de taper eller vinner enn å zoome inn på kroppsdeler? :p Det har jo absolutt ingen hensikt å spille helt zoomet inn :p

7140255[/snapback]

Joda, men de fleste er vel mer opptatt av om de taper eller vinner enn å zoome inn på kroppsdeler? :p Det har jo absolutt ingen hensikt å spille helt zoomet inn :p

7140356[/snapback]

Poenget er at du har muligheten til å zoome inn på kroppsdelene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...