Gå til innhold

Hva bør man kunne før Java?

Anbefalte innlegg

Hei! Fant en bok om Java på loppemarked, så jeg tenkte den kunne være nyttig å ha :) 1 krone!

I alle fall. Holder jo på med en del HTML, CSS og litt PHP. Men hva bør jeg kunne før jeg eventuelt begynner å lære Java?

Og hva er forskjellen på Java og Java applet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Fant en bok om Java på loppemarked, så jeg tenkte den kunne være nyttig å ha :) 1 krone!

I alle fall. Holder jo på med en del HTML, CSS og litt PHP. Men hva bør jeg kunne før jeg eventuelt begynner å lære Java?

Og hva er forskjellen på Java og Java applet?

7128460[/snapback]

Det finnes masse Java-litteratur som tar utgangspunkt i at man ikke har noen bakgrunn i programmering fra før av. Så man trenger strengt tatt ikke å kunne 'noe' for å lære seg Java. Kanskje boken du fant er av den sorten.

En applet er en programvarekomponent som kjører innenfor et annet program. I dette tilfellet blir da en Java-applet et kompilert javaprogram som kjører i en web-browser.

Werner

Lenke til kommentar

Java er i og for seg et glimrende nybegynnerspråk, såvel som et avansert verktøy innen programmering.

Begynte med Java(Hvis man ser bort i fra den skumle tiden med C++), men har gått over til C# de siste årene. Hva du begynner på er egentlig ikke så farlig, siden det er to meget like språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...