Rinox Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Fant en bok om Java på loppemarked, så jeg tenkte den kunne være nyttig å ha 1 krone! I alle fall. Holder jo på med en del HTML, CSS og litt PHP. Men hva bør jeg kunne før jeg eventuelt begynner å lære Java? Og hva er forskjellen på Java og Java applet? Lenke til kommentar
___ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Fant en bok om Java på loppemarked, så jeg tenkte den kunne være nyttig å ha 1 krone!I alle fall. Holder jo på med en del HTML, CSS og litt PHP. Men hva bør jeg kunne før jeg eventuelt begynner å lære Java? Og hva er forskjellen på Java og Java applet? 7128460[/snapback] Det finnes masse Java-litteratur som tar utgangspunkt i at man ikke har noen bakgrunn i programmering fra før av. Så man trenger strengt tatt ikke å kunne 'noe' for å lære seg Java. Kanskje boken du fant er av den sorten. En applet er en programvarekomponent som kjører innenfor et annet program. I dette tilfellet blir da en Java-applet et kompilert javaprogram som kjører i en web-browser. Werner Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ok, takk for svar Boken min er forresten en helt sånn basic bok, ja Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Java er i og for seg et glimrende nybegynnerspråk, såvel som et avansert verktøy innen programmering. Begynte med Java(Hvis man ser bort i fra den skumle tiden med C++), men har gått over til C# de siste årene. Hva du begynner på er egentlig ikke så farlig, siden det er to meget like språk. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 På skolen husker jeg vi begynte med C for å få et visst begrep om algoritmer datatyper og datastrukturer, men vi brukte Java da vi skulle lære oss OOP. Ser ikke noen grunn til at man skal ha noen spesielle forkunnskaper for å lære seg Java. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva heter boken og hvor gammel er den? Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå