Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trening, festing og snusing

Gjest Gutt1988

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt1988

Hei.

Jeg er en gutt på 18 år som sliter en god del med psykiske problemer. En kamerat av meg fortalte at trening har en god innvirkning på psyken, og at det kan hjelpe til med å få tankene over på noe annet. Saken er den at jeg fester en god del, i tillegg til at jeg snuser. Jeg var godt trent før, men sluttet med aktiv trening for en god del år siden.

Mitt spørsmål er rett og slett om det er hensiktsmessig å trene når man fester og snuser? Har hørt at kombinasjonen snusing og trening kan være skadelig. Noen som vet mer om dette? Jeg kan i tillegg skyte inn at den eventuelle treningen jeg tenker på er sykling, armhevninger, sit-ups og den type ting. Jeg starter ikke på helsestudio.

Jeg er egentlig ikke veldig motivert for trening, ettersom det er så mye annet som opptar tiden min. Det blir mye tenking, utføring av tvangsritualer og tunge stunder. Tror allikevel at jeg skal klare å sette i gang bare jeg får litt enkel veiledning fra noen som kanskje er i samme situasjon, eller har litt mer peiling enn meg på dette her.

På forhånd mange takk for gode og hjelpende svar. Jo mer utfyllende og forklarende de er, jo bedre. Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trening vil uansett være godt både for det fysiske og psykiske, men dersom du ser på det som noe du tvinger deg gjennom vil det ikke ha noen særlig god psykisk innvirkning.

Snus vet jeg ikke med, men alkohol setter deg tilbake treningsmessig. Det er allikevel bedre å trene og feste, enn kun å feste uten trening.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve meditasjon. Det skal vist være bra for både psykiske og fysike helsen.

Bare søk på nettet så ser du, det er og lett å finne ''guider'' via google eller en annen søkemotor.

Men trening skal vist funke det og, men siden du skriver at du ikke er motivert så vil jeg heller anbefale meditasjon.

Snus påvirker ikke trening, men alkohol er ikke bra når du trener.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Dersom du vil trene for å bare holde deg i form siden du ikke var så motivert kan du jo jogge litt. jogg de dagene det passer deg og kanskje avslutt med situps og pushups og chins(?)

Som sagt fest bryter ned muskel massen du skal legge på deg, fest litt men ikke bli shitwasted 2 dager hver helg.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg anbefaler på det sterkeste at du begynner med å trene. Har selv opplevd at man kan få en "psykisk knekk" når studier og jobb tar overhånd samtidig som fysisk akitivitet uteblir. I tillegg så har man god anledning til å gjøre unna litt tenking mens man trener. Jogging og sykling er å anbefaler, kanskje aller helst sistnevnte pga. lav belastning på kroppens ledd.

Den største anbefalingen må nesten være å kutte ut snusen og kanskje til og med kutte ned på alkoholinntaket. En liten fyllekule i ny og ne gjør vel ikke noe, men hvis det blir 2-3 ganger i uka så bør man tenke seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...