Kallle Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har en Pioneer VSX-1015 som jeg har tenkt å bruke noen Dali 107 fremme og Dali center. Tror D. 107 er 4 okm impedans og centerhøytaleren er 4 ohm impedans. Ser at forsterkeren er anbefalt å kjøre på høytalere med 6-16 ohm impedanse på høytalere. Hva riskikerer jeg hvis jeg "strider" mot dette og kjører med disse 4 ohms høytalerne? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har en Pioneer VSX-1015 som jeg har tenkt å bruke noen Dali 107 fremme og Dali center. Tror D. 107 er 4 okm impedans og centerhøytaleren er 4 ohm impedans. Ser at forsterkeren er anbefalt å kjøre på høytalere med 6-16 ohm impedanse på høytalere. Hva riskikerer jeg hvis jeg "strider" mot dette og kjører med disse 4 ohms høytalerne? 7128144[/snapback] Du skal nok se at det går bra. Forsterkeren får en litt tøffere last og kan, men bare kan, bli litt ustabil når du spiller høyt. Forsterkeren må gi mere strøm i forhold til spenning for å yte den effekten den er oppitt til, og det er det ikke sikkert den klarer. Spiller du uten hørbar forvrenning vil både forsterker og høyttalere ha det fint. Lenke til kommentar
Kallle Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Takk Trainman , greit å få en bekreftelse. Da tror jeg beholder høytalerne og prøver. Forstår det slik at det er kun ved evt full guffe du vil kunne gi forsterkeren mer jobb en den liker med 4 ohm's høytalere. Kallle Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ved lavt til middels høyt volum tror jeg ikke det er skadelig. Har en sub-forsterker selv som skal ha minimum 4 ohms last. Kjører jeg en 2 ohms sub på den så får jeg bra med lyd helt til jeg gnur ca. flatt. Da går autosikringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå