[muffin] Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg har en gammel laptop der HD ikke funker, og vil bruke en ekstern USB HD til å boote fra. Det får jeg ikke til, og trenger sikkert en boot floppy eller cd, men har ikke klart å finne noe. Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres ? Endret 22. oktober 2006 av [muffin] Lenke til kommentar
oladunk10 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har en gammel laptop der HD ikke funker, og vil bruke en ekstern USB HD til å boote fra. Det får jeg ikke til, og trenger sikkert en boot floppy eller cd, men har ikke klart å finne noe. Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres ? 7128108[/snapback] har du tittet i BIOS-menyen? .. om denne ikke er alt for gammel så skal det være en liste som angir boot-sekvens der du også kan legge til USB som et alternativ som du er inne på vil jeg tro en annen mulighet er å bruke en floppy med GRUB på - et google-søk på "boot usb grub" gir noen treff Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Har tittet i bios, og den gir ikke mulighet til å boote fra usb... Dessuten ser jeg ut fra disverse forum på nettet at det ikke går an å boote direkte fra en usb disk, kun fra zip eller minnekort/pendrive. Ikke spør meg hvorfor, det er visst bare sånn ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå