Gå til innhold

Begynne med gitar

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har starta og spille litt nå i det siste. Låner en en gitar og forsterker som kosta 1900kr til sammen. Ikke mye bra sakene men planlegger og kjøpe no selv etterhvert. Har ikke planer om å bli proff men er gøy å kunne spille.

Tror innstillinga at man bare konkurerer med seg selv er viktig for å holde motivasjonen oppe, ihvertfall for min del. Jeg er jo 18år og finnes massevis av 15-16 åringer som sikkert er mye bedre en meg.

Lenke til kommentar

Så sabla fin ut den Scheter Omen Extrem gitaren der altså...

Men vibratoarm? Er det noe å ha? La merke til at det ikke var på den gitaren, men går det ann å kjøpe ved siden av, eller er det ikke vits?

Men av de to jeg nenvte, er de gode?

Noen som har andre tips til læring? Bruker dere bøker, eller?

MVH

Martin :)

Lenke til kommentar
Så sabla fin ut den Scheter Omen Extrem gitaren der altså...

Men vibratoarm? Er det noe å ha? La merke til at det ikke var på den gitaren, men går det ann å kjøpe ved siden av, eller er det ikke vits?

Men av de to jeg nenvte, er de gode?

7147727[/snapback]

Hvis du først skal ha vib, så må du kjøpe noe skikkelig. Da må du opp i 4-5000kr for å få et bra og enkelt system. Dessuten tviler jeg på at du får bruk for det (Med mindre du skal spille Steve Vai og Joe Satriani) Som nybegynner er å utvikle en god vibrato helt elementært og superviktig, så skip tremoloen. Å installere tremolo i ettertid er dyrt og vanskelig, vil heller anbefale å legge til noen tusen dersom du skal ha to-veis vibrato arm (Som gjør at du kan få tonen til å gå ned eller opp) Jeg har tremolo på min Ibanez, og jeg tviler at du kommer til å bruk for en før om et år eller to.

Til læring vil jeg anbefale å bruke feks www.freelicks.net . Både rytme og sologitar kan læres på den hjemmesiden. I tillegg vil jeg si at å ta noen timer hos en gitarlærer etter et par måneder for å forsikre deg om at du gjør det meste riktig. Ellers er det bare å øve øve øve.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Ok, da skipper jeg tremoloen.

Tenker jeg går for den du nevnte, eller en av de jeg selv kom med.

Tusen takk skal du ha! ;)

7148876[/snapback]

Jeg håper du har tenkt å prøve utstyret før du kjøper det. Jeg har bare kommet med hva jeg tror ville vært bra. En annen ting er om du synes den er behagelig å spille på den og om det er noen feil på den. Jeg anbefaler sterkt at du prøver før du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...