Gå til innhold

Begynne med gitar

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Morn sann!

Jeg har lenge hatt en gitar liggende, men har først nå begynt å spille litt. Det er en El-gitar, kopi av et eller annet slag, pappa kjøpte den billig.

Jeg har lært meg en del grep, har Lillebjørn Nilsens gitarbok, der de fleste grepene står. Har også et program på PC'en (guitar pro tab 5) som er ganske genialt. Jeg har lyst til å bli "flink" på gitar.

Men jeg bare lurte på om jeg trenger ny gitar? Jeg har en anelse av at gitaren jeg har ikke er så veldig bra. Den er litt ødelagt, overføringen til forsterkeren er ikke så bra og sånn, den blir også fort ustemt.

Tviler også på kvaliteten til forsterkeren.

Jeg har derfor lagt ut noen bilder av forsterkeren og gitaren. Tenkte jeg kunne få litt ekspertise-hjelp. ;)

Min gitar

Gitar fra siden

Noen som vet om denne gitaren er halv-akustisk? Jeg sikter til det hullet i gitaren, den er jo litt hul faktisk.

Øverst på gitarhalsen/stemmeskruene

Min Dean Markley forsterker

Forsterkeren bakfra

Hvis denne utstyret ikke så er veldig bra, så har jeg sett litt på disse gitarene:

Stratocaster kopi

Morgan Les Paul

Ibanez SA-260FM

Noen som vet noe om disse gitarene?

Kom gjerne med forslag til en gitar og forsterker!

Hvis du har sjekket ut sidene med gitarene, ser dere kanskje prisklassen jeg er ute etter. Helst ikke over 4000 for gitaren. Forsterker vet jeg ikke helt, men ikke over 1500 kroner. Trenger ikke mer enn 20 Watt.

Takk for oppmerksomheten! Håper på hjelp! :thumbup:

MVH

Martin :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der en en Rickenbackerkopi, råtøff gitar.

Du trenger ikke ny gitar, men om den her ikke passer stilen din (For rask hals, null tremolo, for lav/høy output på pickupene), kunne du ha sett på en ny.

Av de gitarene du nevner der, ville jeg ha kjøpt Ibanezen. Men anbefaler deg å sjekke bruktmarkedet på www.musikkweb.no og www.finn.no først, mye snadder til latterlig gode priser.

Edit: Angående forsterker; VOX AD, sinnsykt kule forsterkere.

Endret av Hans-K
Lenke til kommentar

Ja, ok.

Jeg var nemlig hos en venn i helgen som også hadde el-gitar. Jeg syntes han fikk mye mye bedre lyd i enn meg. Det er kanskje pga forsterkeren da?

Hvis jeg skulle selge den jeg har nå, hva syntes du prisen skal være? Du kan vel svare, du virker dyktig :thumbup:

Tusen takk for nyttig og rask informasjon! :)

Lenke til kommentar

Ok, da bestiller jeg den VoX AD 30 watts forsterkeren senere! :) Takk skal du ha. Får se hva jeg gjør med gitaren, har litt lyst på ny, jeg personlig er ikke like glad i utseende på den gitaren jeg har som deg ihvertfall! :p

Selvom det også er en god gitar, så er den ikke helt istand, men jeg tror jeg venter litt med å kjøp av ny gitar! =)

Igjen, takk for hjelpen! :thumbup:

MVH

Martin

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at jeg skal gå for denne forsterkeren, det var den du mente?

Og hvis jeg skal ha meg gitar, tror jeg at jeg går for Stratocaster kopien, tror du denne er bra? Siden jeg går ut med 2500 for forsterkeren, vet jeg ikke om jeg vil gi 3500 for gitaren som du anbefalte...

EDIT: Er det stor forskjell i kabler?

MVH

Martin! :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Da er forsterkeren bestilt, skikkelig fornøyd nå :p.

Har snakket med en god venn av meg som kan en del om gitar, og han mener det er noe galt med gitaren min, det er et slags hjemmeprosjekt tror jeg. Den har dårlig overføring til forsterker, stemmeskruene er slitte etc...

Så du skjønner sikkert at jeg skal ha meg ny.

Siden jeg bestiller fra tror jeg blir gitarhuset.no

Som sagt tidligere er det denne og denne jeg har sett på.

Hvis det er noen andre på siden der som er gode, så bare nevn dem! :)

For meg selv fant jeg disse to, tror de er ganske bra, og passer til en nybegynner som kan litt (altså meg). Syntes 3500 er litt mye, men hvis det er store forskjeller mellom dem så går jeg for den.

Men ikke over 3500 hvis du finner andre forslag! ;)

MVH

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...