white_pony Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Ligg unna "Phantom of the Opera". Det er en reproduksjon fra en av verdens største musikaler og ikke en maiden-låt. Nightwish har forrseten også gjort en god versjon av denne. Jeg synes "Die with your boots on" er den beste låta.. Synes forresten Sonata Articas versjon av denne sangen er bedre enn orginalen.. Fantastisk vokal. 7135434[/snapback] Altså... Som Bruce sier: "If you don't like this song, you don't like Maiden. Here's Phantom Of The Opera!" Og du mener Nightwish har laget en god versjon av denne? Liker du Maiden eller ikke? Endret 23. oktober 2006 av white_pony Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Den beste? De beste mener du vel? Det går ikke an å velge en ut ifra alt det utrolige Maiden har gitt ut. 7127664[/snapback] Ehhmm.. Maiden har jo bare laga en sang? Som de har putta om og om igjen på titalls cder..? Også har de tatt den live noen ganger.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ligg unna "Phantom of the Opera". Det er en reproduksjon fra en av verdens største musikaler og ikke en maiden-låt. Nightwish har forrseten også gjort en god versjon av denne. Jeg synes "Die with your boots on" er den beste låta.. Synes forresten Sonata Articas versjon av denne sangen er bedre enn orginalen.. Fantastisk vokal. 7135434[/snapback] Altså... Som Bruce sier: "If you don't like this song, you don't like Maiden. Here's Phantom Of The Opera!" Og du mener Nightwish har laget en god versjon av denne? Liker du Maiden eller ikke? 7135446[/snapback] Jeg liker Maiden, men de er langt fra toppen av lista mi.. IMs versjon av PotO er såpass ulik orginalen at jeg til en viss grad kan gå med på det.. Det er en orginal og fet versjon, ingen tvil om det.. Men det er strengt tatt ikke Maidens låt.. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Men låten er Maiden . Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvem har da orginalen av Phantom of the Opera? Nightwish sin versjon er helt anderledes, det er ikke samme låt engang. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvem har da orginalen av Phantom of the Opera? Nightwish sin versjon er helt anderledes, det er ikke samme låt engang. 7135743[/snapback] Okay.. Jeg surrer nok litt her.. Nightwish sin er en rocka versjon av en orginal musikelsang.. Skrevet av selveste Andrew Loydd Webber.. En av mine favorittkomponister.. Om maiden sin er en annen blander jeg her.. Beklager isåfall.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Iron Maidens Phantom Of The Opera er skrevet av Steve Harris, og er en helt annen sang enn Andrew Lloyd Webbers. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Den beste? De beste mener du vel? Det går ikke an å velge en ut ifra alt det utrolige Maiden har gitt ut. 7127664[/snapback] Ehhmm.. Maiden har jo bare laga en sang? Som de har putta om og om igjen på titalls cder..? Også har de tatt den live noen ganger.. 7135478[/snapback] Dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Den beste? De beste mener du vel? Det går ikke an å velge en ut ifra alt det utrolige Maiden har gitt ut. 7127664[/snapback] Ehhmm.. Maiden har jo bare laga en sang? Som de har putta om og om igjen på titalls cder..? Også har de tatt den live noen ganger.. 7135478[/snapback] Dummeste jeg har hørt. 7136734[/snapback] Ja, her synsj eg blendik kan komme med et eksempel der Maiden har brukt samme sang på et annet album (som ikke er live- eller samlealbum) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Tssss! Det jeg mener er jo at de har ensformig musikk da vettu.. Hvertfall det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Tssss! Det jeg mener er jo at de har ensformig musikk da vettu.. Hvertfall det jeg har hørt. 7136844[/snapback] Da har du nok ikke hørt noe av Maiden da, gutten min. Lenke til kommentar
HighHopes Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Fear of the dark er jo en fenomenal sang. Jeg vil også trekke fram Blood brothers er ei glimrende låt. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) "I am a man who walks alone" sier nå jeg (håper dem fleste skjønten ) Endret 24. oktober 2006 av --MrDave-- Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 And when I'm walking a dark road, at night or strolling through the park Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Tssss! Det jeg mener er jo at de har ensformig musikk da vettu.. Hvertfall det jeg har hørt. 7136844[/snapback] Da har du nok ikke hørt noe av Maiden da, gutten min. 7136853[/snapback] Maiden har ca. like mye variasjon i stil og lydbilde som fks. Darkthrone eller Slayer. Mao. ingenting. Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...) Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Tja, jeg får klippe og lime litt fra noe jeg skrev tidligere jeg da: Når det gjelder beste Iron Maiden sanger ever, har jeg en del favoritter. For å bli en favoritt må de ha kule riff, tempoforandringer, og konge gitarsoloer!Dont look to the eyes of a stranger Ghost of the navigator Out of the silent planet Afraid to shoot strangers No more lies Nomad Dream of mirrors Educated fool Como estas amigo Dance of death Face in the sand These colours dont run Brave new world Blood brothers Lenke til kommentar
sixx Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 er det ingen som har nevnt Stranger in a strange land??? den e den absolutt beste....god gitarsolo. en annen kandidat er from here to eternity... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...) 7146811[/snapback] Jeg regner med at det er satt på spissen, for det stemmer langt ifra 100%. Sett på en av de tidligste skivene med Bruce, så en av de nyeste. Listen and cry! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Den diskusjonen har vi hatt før og det ble bare leven. Folk har forskjellige meninger.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Maiden har ca. like mye variasjon i stil og lydbilde som fks. Darkthrone eller Slayer. Mao. ingenting. Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...) 7146811[/snapback] Jeg mener de har utviklet seg en god del fra Killers-albumet, til Sevent Son of a Seventh Son, og videre til Brave New World. Det går an å høre stor forskjell på de tre albumene (det skulle egentlig bare mangle siden det er 20 år mellom eldste og nyeste).Selvfølgelig er små deler av lydbildet likt, men dette er vel mer stilen til bandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå