Gå til innhold

Iron Maiden's beste sang?


Skulebollen

Anbefalte innlegg

Ligg unna "Phantom of the Opera". Det er en reproduksjon fra en av verdens største musikaler og ikke en maiden-låt. Nightwish har forrseten også gjort en god versjon av denne.

 

Jeg synes "Die with your boots on" er den beste låta.. Synes forresten Sonata Articas versjon av denne sangen er bedre enn orginalen.. Fantastisk vokal.

7135434[/snapback]

 

Altså... Som Bruce sier: "If you don't like this song, you don't like Maiden. Here's Phantom Of The Opera!"

 

Og du mener Nightwish har laget en god versjon av denne? Liker du Maiden eller ikke?

Endret av white_pony
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Den beste? De beste mener du vel? Det går ikke an å velge en ut ifra alt det utrolige Maiden har gitt ut.

7127664[/snapback]

Ehhmm.. Maiden har jo bare laga en sang? Som de har putta om og om igjen på titalls cder..? Også har de tatt den live noen ganger..

Lenke til kommentar
Ligg unna "Phantom of the Opera". Det er en reproduksjon fra en av verdens største musikaler og ikke en maiden-låt. Nightwish har forrseten også gjort en god versjon av denne.

 

Jeg synes "Die with your boots on" er den beste låta.. Synes forresten Sonata Articas versjon av denne sangen er bedre enn orginalen.. Fantastisk vokal.

7135434[/snapback]

 

Altså... Som Bruce sier: "If you don't like this song, you don't like Maiden. Here's Phantom Of The Opera!"

 

Og du mener Nightwish har laget en god versjon av denne? Liker du Maiden eller ikke?

7135446[/snapback]

Jeg liker Maiden, men de er langt fra toppen av lista mi.. IMs versjon av PotO er såpass ulik orginalen at jeg til en viss grad kan gå med på det.. Det er en orginal og fet versjon, ingen tvil om det.. Men det er strengt tatt ikke Maidens låt..

Lenke til kommentar
Hvem har da orginalen av Phantom of the Opera?

 

Nightwish sin versjon er helt anderledes, det er ikke samme låt engang.

7135743[/snapback]

Okay.. Jeg surrer nok litt her.. Nightwish sin er en rocka versjon av en orginal musikelsang.. Skrevet av selveste Andrew Loydd Webber.. En av mine favorittkomponister..

 

Om maiden sin er en annen blander jeg her.. Beklager isåfall.. :blush:

Lenke til kommentar
Den beste? De beste mener du vel? Det går ikke an å velge en ut ifra alt det utrolige Maiden har gitt ut.

7127664[/snapback]

Ehhmm.. Maiden har jo bare laga en sang? Som de har putta om og om igjen på titalls cder..? Også har de tatt den live noen ganger..

7135478[/snapback]

Dummeste jeg har hørt.

7136734[/snapback]

 

Ja, her synsj eg blendik kan komme med et eksempel der Maiden har brukt samme sang på et annet album (som ikke er live- eller samlealbum) :)

Lenke til kommentar
Tssss! Det jeg mener er jo at de har ensformig musikk da vettu.. Hvertfall det jeg har hørt.

7136844[/snapback]

 

Da har du nok ikke hørt noe av Maiden da, gutten min.

7136853[/snapback]

Maiden har ca. like mye variasjon i stil og lydbilde som fks. Darkthrone eller Slayer. Mao. ingenting.

 

Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...)

Lenke til kommentar

Tja, jeg får klippe og lime litt fra noe jeg skrev tidligere jeg da:

 

Når det gjelder beste Iron Maiden sanger ever, har jeg en del favoritter. For å bli en favoritt må de ha kule riff, tempoforandringer, og konge gitarsoloer!

Dont look to the eyes of a stranger

Ghost of the navigator

Out of the silent planet

Afraid to shoot strangers

No more lies

Nomad

Dream of mirrors

Educated fool

Como estas amigo

Dance of death

Face in the sand

These colours dont run

Brave new world

Blood brothers

Lenke til kommentar
Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...)

7146811[/snapback]

Jeg regner med at det er satt på spissen, for det stemmer langt ifra 100%.

Sett på en av de tidligste skivene med Bruce, så en av de nyeste. Listen and cry!

Lenke til kommentar
Maiden har ca. like mye variasjon i stil og lydbilde som fks. Darkthrone eller Slayer. Mao. ingenting.

 

Antagligvis dette som gjør at mange liker Maiden, de forandrer seg ikke så mye eller finner ikke på så mye nytt.. bare kjører samme greia igjen og igjen. (Skal merkes at fansen DIGGER denne greien og hadde nok hatet om du hadde utviklet seg...)

7146811[/snapback]

Jeg mener de har utviklet seg en god del fra Killers-albumet, til Sevent Son of a Seventh Son, og videre til Brave New World. Det går an å høre stor forskjell på de tre albumene (det skulle egentlig bare mangle siden det er 20 år mellom eldste og nyeste).

Selvfølgelig er små deler av lydbildet likt, men dette er vel mer stilen til bandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...