warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Nok et problem, selvfølgelig. Hadde problemer med mitt gamle skjermkort, så jeg gikk til innkjøp av et Gainward GeForce 7600GS-kort. Jeg har satt i skjermkortet og installert drivere nå (to ganger), men likevel går ting ganske hakkete. F.eks. bevegelser med musen, maksimering osv. Det går ikke like glatt som det skal. Får også en slags flimring på skjermen, som ses spesielt godt på lyse ting. I tillegg bruker cpuen mye mer % av ytelsen enn før på relativt enkle oppgaver. Noen som vet hva som kan være problemet? Endret 22. oktober 2006 av Traumatizer Lenke til kommentar
Rewws Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hvilken hertz kjører du på skjermen? har du de siste driverne til skjermkortet? Har du prøvd og forandre oppløsningen for og se om det blir noen forandring? Jeg har et lignende kort, og i begynnelsen så var nesten alle de tilfeldige konfigurasjonene satt veldig feil. Det ble mye rettere etter og ha forandret de. Prøv og gå inn på Nvidia kontrollpanelet som du sikkert har i som et tray icon på oppgavelinjen din. Høyre klikk der og prøv deg litt frem. hvis det ikke forandrer noe kan jo kortet ganske enkelt være defekt. (da kan du levere kortet der du kjøpte og forklare at det var "dead on arrival") Endret 22. oktober 2006 av Rewws Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Kjører 60Hz, og det kan jeg tydeligvis ikke endre. Jeg installerte de driverne som fulgte med skjermkortet, usikker på om de er de siste. Jeg forandret oppløsning fra 1280x1024 til 1024x768nå, og da gikk faktisk ting mye bedre. Men det er jo helt forferdelig å se på 1024x768. Hva kan jeg gjøre for å unngå disse problemene, og fortsatt beholde den samme oppløsningen? Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ok, skal prøve med frem på det kontrollpanelet der. Lenke til kommentar
Rewws Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har du en CRT skjerm eller en flat skjerm? ser du ikke noen plass på skjermkortets kontrollpanel der hvor du kan forandre hertzen som skjermen kjører på.. Hvis du har en ganske gammel skjerm kan det være at den ikke støtter raskere Hz. Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Skjermen er gammel ja, ca to år. Prøvde med en annen skjerm, og fikk samme resultat, men den er enda eldre, hehe. CRT-skjerm ja. Det kontrollpanelet var forøvrig litt vanskelig å forstå seg på. Vet ikke helt hva som skal endres på for å gjøre ting bedre. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 høres ut som om det ikke er noen drivere innstallert? Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Joda, skrev jo det i førsteposten. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 ja vet det, men virker som om driveren likevell ikke er innstallert! Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Ja, det er jo typiske symptomer på et skjermkort som ikke har fått drivere installert, men det er de altså, så jeg skjønner ikke helt problemet. Ting gikk smertefritt med det gamle skjermkortet, inntil det tok kveld. Da hadde jeg samme oppløsning som nå. Edit: Det gamle skjermkortet var et Sapphire Radeon 9800 Pro Endret 22. oktober 2006 av Traumatizer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 hvilken driver er det du har innstallert? Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 De som fulgte med skjermkortet. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) last ned nyeste driver fra nvidia.com. har du nvidia control panel? Edit: HER! Endret 22. oktober 2006 av eXa Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Kan prøve å finne nye drivere. De som jeg har installert er fra 01.06.2006, versjon 9.1.3.1. Har control panel, ja. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 avvinstaller de gamle før du innstallerer de nye. kjør gjerne drivercleaner også! Lenke til kommentar
retlaw Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kan virke som skjermkortet går i at slags sikkerhets modus pga overlasting. Hva er GPU temp? virker viften tilfredstillende? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg hadde prøvd å reinstallere driverne for hovedkort /chipset først. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Når du switcher fra ATI til Nvidia må du også kjære drivercleaner etter "legg til/fjern programmer"...tro meg gamle ATI drivere skaper bare krøll.. Det holder ikke å fjerne de fra legg til fjern menyen, last ned drivercleaner og kjør det i sikkermodus, kjør også cab cleaner Lenke til kommentar
warpzone Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Har nå kjørt driver cleaner, men får fortsatt det samme problemet. Dette begynner å bli forferdelig irriterende. Det som plager mest er at CPU-en bruker ca 50-70 % ytelse når jeg f.eks. ser film. Retlaw: GPU-temp er på 51 grader. Jeg får vel bare prøve med en nyere skjerm, og hvis ikke det hjelper, kontakter jeg forhandler. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Prøv en formatering hvis det ikke er døden for deg.... Satser venstre balle på at det er driverrelatert fra ATI/Nvidia.... Selvom du har kjørt drivercleaner nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå