Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort - ikke helt optimalt.

Anbefalte innlegg

Nok et problem, selvfølgelig. Hadde problemer med mitt gamle skjermkort, så jeg gikk til innkjøp av et Gainward GeForce 7600GS-kort.

Jeg har satt i skjermkortet og installert drivere nå (to ganger), men likevel går ting ganske hakkete. F.eks. bevegelser med musen, maksimering osv. Det går ikke like glatt som det skal. Får også en slags flimring på skjermen, som ses spesielt godt på lyse ting. I tillegg bruker cpuen mye mer % av ytelsen enn før på relativt enkle oppgaver. Noen som vet hva som kan være problemet?

Endret av Traumatizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hertz kjører du på skjermen? har du de siste driverne til skjermkortet?

Har du prøvd og forandre oppløsningen for og se om det blir noen forandring?

Jeg har et lignende kort, og i begynnelsen så var nesten alle de tilfeldige konfigurasjonene satt veldig feil.

Det ble mye rettere etter og ha forandret de.

Prøv og gå inn på Nvidia kontrollpanelet som du sikkert har i som et tray icon på oppgavelinjen din. Høyre klikk der og prøv deg litt frem. hvis det ikke forandrer noe kan jo kortet ganske enkelt være defekt. (da kan du levere kortet der du kjøpte og forklare at det var "dead on arrival")

:p

;)

Endret av Rewws
Lenke til kommentar

Kjører 60Hz, og det kan jeg tydeligvis ikke endre. Jeg installerte de driverne som fulgte med skjermkortet, usikker på om de er de siste.

Jeg forandret oppløsning fra 1280x1024 til 1024x768nå, og da gikk faktisk ting mye bedre. Men det er jo helt forferdelig å se på 1024x768. Hva kan jeg gjøre for å unngå disse problemene, og fortsatt beholde den samme oppløsningen?

Lenke til kommentar

Har du en CRT skjerm eller en flat skjerm?

ser du ikke noen plass på skjermkortets kontrollpanel der hvor du kan forandre hertzen som skjermen kjører på..

Hvis du har en ganske gammel skjerm kan det være at den ikke støtter raskere Hz.

Lenke til kommentar

Skjermen er gammel ja, ca to år. Prøvde med en annen skjerm, og fikk samme resultat, men den er enda eldre, hehe.

CRT-skjerm ja.

Det kontrollpanelet var forøvrig litt vanskelig å forstå seg på. Vet ikke helt hva som skal endres på for å gjøre ting bedre.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo typiske symptomer på et skjermkort som ikke har fått drivere installert, men det er de altså, så jeg skjønner ikke helt problemet.

Ting gikk smertefritt med det gamle skjermkortet, inntil det tok kveld. Da hadde jeg samme oppløsning som nå.

Edit: Det gamle skjermkortet var et Sapphire Radeon 9800 Pro

Endret av Traumatizer
Lenke til kommentar

Når du switcher fra ATI til Nvidia må du også kjære drivercleaner etter "legg til/fjern programmer"...tro meg gamle ATI drivere skaper bare krøll.. Det holder ikke å fjerne de fra legg til fjern menyen, last ned drivercleaner og kjør det i sikkermodus, kjør også cab cleaner

Lenke til kommentar

Har nå kjørt driver cleaner, men får fortsatt det samme problemet. Dette begynner å bli forferdelig irriterende. Det som plager mest er at CPU-en bruker ca 50-70 % ytelse når jeg f.eks. ser film.

Retlaw: GPU-temp er på 51 grader.

Jeg får vel bare prøve med en nyere skjerm, og hvis ikke det hjelper, kontakter jeg forhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...