sentence Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Spørsmål angående lisens på Windows XP Jeg kjøpte en maskin for 4 år siden med Windows XP Pro OEM medfølgende. Nå skal jeg bygge en ny maskin og lurer på om denne OEM-versjonen kan overføres til den nye maskinen? Jeg skal ikke bruke den gamle mer. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 burde gå greit det, enn så lenge er det en lisens pr maskin, men det har ikke noe å si hvilken maskin lisensen er på. Med vista blir det kanskje til at lisensen hører til bare en pc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Strengt tatt (om man skal følge MS sine regler) så er vel en OEM-lisens låst til en bestemt maskin? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Dette er ikke lov ifølge lisensen. Det er dog meget mulig at du får det til uansett, M$ bruker å være snille når man ringer dem osv., men det er imot lisensbetingelsene. Edit: Admin'c: Det du beskriver er en Retail lisens. Med Vista endres dette, men det er diskutert her. Endret 22. oktober 2006 av dravisher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå