k-ryeng Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kan du ikke bare hoppe over på manuell fokus når det streiker på AF? Hvis det er en feil med AF, vil man vel helst få rettet opp feilen, ikke bare omgå den. Man ønsker å løse problemet, ikke fjerne symptomene... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 NEi, men ved mange tilfeller er det også slik at jeg ikke får brukt AF. I mørket f.eks. Dette kan ikke måles, så derfor hopper jeg over på autofokus.... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) NEi, men ved mange tilfeller er det også slik at jeg ikke får brukt AF. I mørket f.eks. Dette kan ikke måles, så derfor hopper jeg over på autofokus.... Joda, selvfølgelig er det situasjoner der man ikke får brukt AF. Men man klarer gjerne å se et mønster i de situasjonen, som du sier med dårlig lys etc. Hvis du leser de innledende postene, er det ikke noe mønster i jagingen på AF hos trådstarter, samt at det er et problem som har oppstått, ikke vært der hele tiden. Derfor tyder ting på at noe er galt med AF-systemet på kameraet. Da vil han selvfølgelig få rettet opp den feilen, i stedet for å bare omgå problemet når det oppstår. Endret 24. oktober 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 For feilsøkingens del: Skru på AF med kun ett punkt og sørg for at det i midten er markert. Lås gjerne fokuspunktvelgeren. Pass videre på at det alltid er "linjer" i det du forsøker å fokusere på. Ingen kamera vil klare å fokusere på f.eks et helt ensfarget og flatt område på en vegg, med mindre man har autofokuslys som tegner mønster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå