Gå til innhold

Norske Osman kan henrettes i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle kan da se at den karen der ikke er spesielt norsk av seg. Kvinne mordere trenger vi absolutt ikke. Han vil nok ikke savnes.

7127342[/snapback]

Prøver du å si at det er ekstra ille på grunn av at det er en kvinne?

7127401[/snapback]

Ja. Et liv er et liv, men jeg synes fortsatt det er en forjell mellom å drepe en kvinne mot å drepe en mann. Akkurat som jeg synes det er en forsjell å jule opp en kvinne mot å jule opp men mann.

Lenke til kommentar
Ja. Et liv er et liv, men jeg synes fortsatt det er en forjell mellom å drepe en kvinne mot å drepe en mann. Akkurat som jeg synes det er en forsjell å jule opp en kvinne mot å jule opp men mann.

7128118[/snapback]

Tja, rent teknisk er det en forskjell ja, men dersom du mener å si at du synes en forbrytelse skal straffes forskjellig avhenging av hviket kjønn offeret er, må jeg si meg dypt uenig i uttalelsen. Det kan godt være forskjelligheter i omstendighetene, foreligge skjerpende grunner (aldersforskjell og grad av deltakelse), og mye annet som ligger til grunn, men i utgangspunktet bør ikke kjønn veie inn i straffeutmålingen.

 

Selvsagt er det galt at en mann tar livet av en kvinne, men det er da ikke mindre galt om en mann tar livet av en mann? Eller juler opp, for den saks skyld?

Lenke til kommentar

Personelig mener jeg at Osman ikke burde henrettes, i og med at han har norsk statsborgerskap (ikke missforstå, jeg er generelt i mot dødsstraff). Jeg synst regjeringen burde gjøre jobben sin litt bedre når det kommer til å beskytte våre landsmenn. De burde ha fått til å gjort en avtale med myndighetene i Irak som gjør at dhan ikke henrettes, Norge har trossalt _aldri_ henrettet en irakisk statsborger, det burde da veie litt.

Lenke til kommentar
Om man er norsk kommer helt ann på familien. Er man norsk om man er født i landet? Kunne jeg ha fått barn med en svensk dame, og så sagt at barnet var 100% spanskt siden hun fødte det i spania?

 

Husk å ikke gå helt OT her. Ser at det sklir litt ut.

7129484[/snapback]

 

Definisjonen på norsk her, er at man er norsk statsborger. En norsk statsborger har alle rettighetene som en som har foreldre, beste foreldre osv. som er norsk.

Lenke til kommentar
Om man er norsk kommer helt ann på familien. Er man norsk om man er født i landet? Kunne jeg ha fått barn med en svensk dame, og så sagt at barnet var 100% spanskt siden hun fødte det i spania?

 

Husk å ikke gå helt OT her. Ser at det sklir litt ut.

7129484[/snapback]

 

 

Det blir jo det samme som og si at hvis du føder i en stall så får du en hest da..

Men "norske Osman"..haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...