kidnicky Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 heisann. har et lite problem med cd-rommen min. finner den ikke i bios eller noe, kan ikke boote fra den for å formatere og instalere ny windows, men det pussige er at når jeg er inne på maskin å går på min datamaskin så finner jeg den der. noen som har noen ideer om hva som er galt? takk på forhånd:P Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Forandre boot rekkefølgen(i bios) til crom først. Da skal den funke. Det er ikke i alle bioser at du får opp at det er koblet til noen cdrom. Endret 22. oktober 2006 av taz Lenke til kommentar
kidnicky Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 i bios står den på, first boot device: cd rom og andre og tredje er hard disc. funker fordet ikke. men det som plager meg mest er at jeg ikke kan boote fra cd rom. har prøvd med tre forskjelige cd roms:S Lenke til kommentar
kidnicky Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 kan det ha noe med jumperne å gjøre? hvordan skal de stå, har cd rom og harddisc på samme ide kabel. har kun en utgang for de i hovedkortet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Lurer på om cdrom må stå som master for at den skal kunne bootes fra,prøv det..og sett HD til slave.. Har ingenting å si for HDen sin del.. Lenke til kommentar
kidnicky Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 alright, funka det, får i allefall boota fra cd nå før fikk jeg opp "push a key to boot from cd" men når booter han automatisk fra cd når det er en bootable cd i:P Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Da jeg var på BYLAN for en måned siden, hadde jeg samme problem. PCen var nærmest ødelagt - ville inn på Windows. Jeg måtte reinstallere den, men kunne ikke reboote. Løsningen var å dra ut den ene harddisken, pga den var visst ødelagt. Da kunne jeg boote, og ByLAN var reddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå