Xantix Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg vurderer noen nye ram brikker, både til min stasjonære og bærbare pc. Har aldri helt forstått hvordan man finner ut av hvor mange brikker som må sitte i for at maskinen skal fungere. La oss si at hovedkortet har 4 plasser, har vært bort i at maskinen ikke har fungert om det bare har sittet 1 brikke i den har krevd to. Har også vært bort i at den ikke har fungert med 3 selv om kortet skulle klare mer ram enn det jeg satte i så jeg har bare fått oppgradert til 1gb og sittet igjen med en brikke på 512 som jeg ikke har fått brukt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Alt dette skal være forklart i manualen til hovedkortet (stasjonær) eller i dokumentasjonen til den bærbare. Evt vil hjemmesidene til produsenten gi deg den informasjonen du søker. Det er design på hovedkortet som setter rammevilkårene. Eksempel: I en stasjonær jeg har kan jeg benytte 2 brikker med høy hastighet, eller 3 med lavere hastighet. Dette står utførlig forklart i manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå