Richard_87 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Halo! Jeg trenger litt hjelp til valg av skjermkort. Har nesten bestemt meg for å kjøre SLI, for det blir rimeligere. Har et POV 7800 GT 256mb kort fra før. Har også skjønt at det kan kjøres i SLI med alle andre 7800 GT kort, men så blir jeg litt forvirra: kortene må være like for at det skal gå da. Nei, det må det ikke. Bare samme "familie". Ett ASUS 7900GT 256MB passer med et Gainward 7900GT 512MB for eksempel. SLI er vel aktivert som default i alle spill. Dette kan justeres i driveren. nVidia har også lagt inn optimaliseringer for de fleste nye spill i driveren. Stemmer dette? I så fall bør jeg vel få meg et med 512mb? Jeg liker spill som oblivion og gothic 3, men ytelsen på kortet mitt holder ikke. Vil dette hjelpe mye? Er nemlig litt i tvil om jeg kanskje bør gå for et nytt kort som er bedre. Kan også nevne at det 512mb kortet får jeg for 1500 kroner. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 SLI forbedrer ytelsen med en god del prosenter, men det vil for eksempel ikke blir "dobbelt så bra". Jeg vil tippe rundt 50% økning. Hvis du finner et liknende det du har til en ålreit pris ville jeg gått for det, hvis du da ikke har store fremtidige oppgraderingsplaner. Det bør holde til Oblivion og Gothic 3. Selv kjører jeg et Gigabyte GeForce 7800GT 256MB sammen med 2 GB OCZ RAM (2.3.2.5) og 1 stk AMD Athlon X2 4400+, og Oblivion går som en drøm. Ytelsen i spill kommer altså også an på hvor mye RAM og hva slags prosessor du har.. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ok. Da er det kanskje rammen som struper da. Har 2gb, men klokka cpu for lenge siden og tror ikke jeg har utnytta rammen etter jeg satt den ned. Hvis noen kan hjelpe er jo det fint https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651926 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hastigheten på rammen har ikke så mye å si når det gjelder ytelse. Mengde er mye viktigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå