Gå til innhold

In Flames - Fantråd

Tatt av vinen

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er In Flames veldig godt likt av wannabe-goth-fjortiss-jenter?

7127735[/snapback]

Tja, ikke noe mer enn andre populære metallband. (In Flames er blitt ganske populære innenfor metallmiljøet, de er vel faktisk blitt så store at en del i mainstream faktisk har hørt om dem. Da skulle det bare mangle at det nevnte gruppe hører på dem.)

Uansett... hvorfor bry seg om hvem som hører på hvem? Jeg hører på Mteallica selv om nevnte grupper sikkert også hører på dem, jeg hører på SoaD selv om mange fjortisser hørte på dem når BYOB kom, so what?

Helt idiotisk å høre på musikk pga. hvem andre som hører på det. Greit nok at musikk handler om identitet, men det går så langt at en bestemmer hva en hører på utifra hvem andre som hører på det så er det bare falskt og teit.

On Topic:

In Flames er et band jeg er veldig glad i. Bandet kan absolutt anklages for å mangle variasjon "innenfor" selve albumene sine, dette gjelder særlig de litt eldre og gjerne mest Whoracle-Clayman-Colony platene. Men etter disse på de mer nye og moderne platene er de blitt ganske flink med variasjonen. Jeg anbefaler alle å høre litt på In Flames, å virkelig gi dem en sjangse og ikke bare en av periodene men alle. Det er stor forskjell på Lunar Strain, Clayman og Reroute in Remain. Jeg vil også si at deres nyeste plate Comy Clarity varsler en ny periode da de virker til å (igjen!) gå en ny retning. Dette er en av de tingene jeg liker med dette bandet, de er stadig i utvikling. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snapp!

Word!

Kloke uttalelser du kommer med!

Selv så føler jeg at det ikke kan stikkes under en stol at In Flames har endret seg veldig mye siden jeg først hørte om dem for en god del år siden. Men jeg er ikke en konservativ person, og åpner meg gjerne for nye muligheter. Derfor kan jeg høre på U.F.O./Europe/Scorpions med samme smil om munnen som om jeg hørte på In Flames/Soilwork/Susperia/Fear Factory o.l.

Endringer kan du se i en god del band. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at de bøyer seg mer etter fansen, kanskje mer at de endrer seg innad i bandet på en måte som treffer flere folk midt i hjertet. Et godt eksempel er Dream Theater med de to siste albumene (Train of Thought og Octavarium), der de har begynt å eksperimentere med ganske mye tyngre riff, men de har alikevell klart å holde seg til de delene av bandet som gjør dem unike.

Samme ser man med In Flames i de to siste albummene (STYE & CC). De har kanskje fått mer industriell sound, men du klarer samtidig å fyre i gang en sang med In Flames, og faktisk høre at det er dem. Stikkordet i alt dette er vel gjerne "eksperimentering", der de lar fansen bedømme ved å gi ut et album med denne musikken.

Også metalband-medlemmer endrer seg gjennom livet, og dette påvirker vel gjerne musikken deres.

Men for å holde meg til tråden, In Flames er et veldig bra band, vokalen utstråler sterke følelser og trommene har et særtrekk som jeg liker veldig godt.

Kort og godt, jeg liker In Flames :thumbup:

Lenke til kommentar

In flames er definitivt på topp3 lista mi, som nevnt i tråden har det vert mye av det samme, men som TLZ sier, de har fått litt variasjon. Ta jester script transfigured, en sang jeg digger, har nesten en annen sjanger i forhold til Minus. som har en rekke sanger som ligner seg selv, som foreksempel superhero of the computer age.

Til han som sa at In Flames var 14'ss band, kan henge seg selv! Ja, jeg er 14 år. men har hørt på bandet siden jeg var 12. Og har neppe gått lei.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er In Flames veldig godt likt av wannabe-goth-fjortiss-jenter?

7127735[/snapback]

Tja, ikke noe mer enn andre populære metallband. (In Flames er blitt ganske populære innenfor metallmiljøet, de er vel faktisk blitt så store at en del i mainstream faktisk har hørt om dem. Da skulle det bare mangle at det nevnte gruppe hører på dem.)

Uansett... hvorfor bry seg om hvem som hører på hvem? Jeg hører på Mteallica selv om nevnte grupper sikkert også hører på dem, jeg hører på SoaD selv om mange fjortisser hørte på dem når BYOB kom, so what?

Helt idiotisk å høre på musikk pga. hvem andre som hører på det. Greit nok at musikk handler om identitet, men det går så langt at en bestemmer hva en hører på utifra hvem andre som hører på det så er det bare falskt og teit.

7130822[/snapback]

Hvis du liker SOAD fordi du syns det er bra, er det helt greit. Poenget er at det er mange som hører på System Of A Down fordi de tror de blir kule eller tøffe av det.

Hvorfor henge seg opp i detaljer når man har hengeløkker?

Lenke til kommentar

Men hvorfor bry seg om disse som hører på [sett inn band her] av andre grunner enn at de er bra?

Hvis en selv ungår å høre på et band og/eller ikke liker dem pga. dette(at noen tror de blir kule av å høre på dem) så oppfører man jo seg nøyaktig like idiotisk selv...

For å være on-topic: Jeg tror jeg skal anskaffe meg The Jester Race innen den nærmeste fremtid. Har faktisk ikke dette albumet. Ja, jeg vet... det er en skam.

Lenke til kommentar

In Flames er ikke dårlig, men det faller ikke meg i smak som andre band.

Hadde hørt navnet sirkulert overalt i flere månder, men tok meg aldri tid til å høre på det. Den dagen jeg gjorde det, så virket selve spillingen dems litt ny for meg, så det tok litt tid å godta (The Quite Place.) Hadde lånt med meg DVD`n "Monsters Of Metal vl.2" eller noe. Husker dem hadde en musikkvideo av In Flames der.

Gikk jo flere månder før jeg likte dem, så hørte jeg sangen hos folk. Så nynnet jeg og sangen fikk jo en fast plass i hjernen til slutt. Da jeg kom hjem, gikk jeg rett til datan og kjøpte (Kniz.) alle cd'ene dems. Hørte mye på albumet Clayman og det første med Behind Space.

Brodern har vært stor fan, så han har masse DVD`r og sånt etter dem. In Flames er fett, dem har jo blitt beryktet som bare faen i musikkmiljøet, dem har stiget langt opp, og vil være der en god stund vil jeg tro. Likte ikke helt det nye albumet, men det faller nok i smak det og.

Ang. hvem som liker musikk. Det har jo blitt sånn att fjortisser har gått fra Topp20, Vg- Lista, whatever.. Til litt alternativ rock/metal som Korn, In Flames, Slipknot (Indeed.), Metallica og masse andre band med litt glad harmoni i musikken. Mange av disse bandene har jo blitt spist opp av fjortisser, men att ekte fans ikke skal høre på det pga fjortisser hører på det, er jo bare dumt. Musikk handler som sagt om identitet og nytelse. Man hører på det man vil, finito.

Lenke til kommentar

In Flames er favorittbandet mitt. Om 14-iss wannabe gother jentene hører på bandet, så bryr ikke det meg så veldig.

Man må være tonedøv hvis man ikke hører at det første albummet skiller seg VELDIG fra det siste. Grunnen til dette er rett og slett utvikling innenfor bandet. Om det er positivt eller negativt, er opp til hver enkelt å bedømme.

Å si at STYE og CC høres likt ut vitner om enten dårlig hørsel eller ei negativ innstilling til metal musikk, der man påstår at "alt høres likt ut".

STYE har en helt annen produksjon og oppbygning av låtene. Der CC har samme oppbygning som poplåter (intro,vers,ref.,vers,ref,bridge,ref), varierer STYE mer og føles mer spennende å høre på.

Favoritt albummene mine er Whoracle og Clayman. Favorittlåt er for vanskelig å velge, siden de har så mye forskjellig. Men må si at Jotun og tittel-låta fra Clayman skiller seg litt ut fra de andre ;)

Lenke til kommentar
IMO er Whoracle det beste albumet av dem.

De tre siste er søppel :!:

7152849[/snapback]

Du er sikkert også en av de som "bare hører på de 5 første platene til Metallica" ?

Har du egentlig gitt platene en sjanse? Eller baserer du meningene dine på hva kompisene dine sier, eller hva den generelle allmennheten mener?

Jeg venter enda på at noen ska si at In Flames er "sell-outs".

Lenke til kommentar

7152849[/snapback]

Du er sikkert også en av de som "bare hører på de 5 første platene til Metallica" ?

Har du egentlig gitt platene en sjanse? Eller baserer du meningene dine på hva kompisene dine sier, eller hva den generelle allmennheten mener?

7152875[/snapback]

Selv bruker jeg omtrent to uker på bestemme meg om en mening om et album... ^^

Eksempel er nå nylig Amputechture (The Mars Volta). I starten hatet jeg det, nå er det elsk... :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Merkelig diskusjon om musikk må jeg si. Man kan ikke nekte for at spesielt de siste albumene er av top notch kvalitet. Om man liker det eller ikke er avhenging av smak, og det er vel ikke noe man kan krangle om, med mindre jeg har missforstått noe.

Og for å ha det sagt: De som velger musikk etter hvem andre som hører på den er patetisk. Hvem bryr seg?

Lenke til kommentar

7152849[/snapback]

7152875[/snapback]

La nå mannen få han sin egen mening. Om han vil høre på de fem første Metallica-albumene, så la han nå gjøre det. Selv hører jeg bare på Kill'em All ;) Har selv gitt de tre siste albumene til IF "en sjanse", og de imponerer meg ikke. Noen enkeltlåter er skamfete, men sett under ett syns jeg at det er svake album...

Lenke til kommentar

In Flames er tidenes beste band! God musikk med utrolig gode tekster. Jeg må innrømme at jeg liker albuma fra Reroute To Remain og gamlere best, men STYE og Come Clarity er veldig gode album også! Det er blandt annet dette som jeg liker med In Flames, de endrer musikkstilen sin for hvert album som kommer. Klarer nesten ikke å vente til konserten i overimorgen og det neste albumet. : >

Endret av strang3r
Lenke til kommentar
Skal nok bli barskt å se de live på onsdag. Gleder meg veldig!

7279779[/snapback]

Faen, jeg har ikke fått med meg noen, og gidder ikke dra alene :( Jeg som elsker både IF, CoB og Slayer... Noen som vet tracklista til IF og Slayer?

7279805[/snapback]

Let i The Unholy Alliance tråden, er på nest siste side for tiden, eller noe sånt. =)

Edit: Er forresten en utrolig bra setlist for både In Flames og Children of Bodom. =D Vet ikke så mye om de andre bandene.

Endret av strang3r
Lenke til kommentar

Har holdt meg unna tråden i frustrasjon :p Var ikke mine favorittracklister, men noen er bra:

Hele CoB er mer enn brukbar :)

Det meste av Slayer gikk også an, med en knallavslutning :love:

Med IF var det bare dette jeg likte, men kan jo hende de andre tar av live. Mange band som er helt vilt mye bedre live :)

Graveland

Resin

Pinball Map

Behind Space

Only for the Weak

Bullet Ride

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...