Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil kjøpe brukt scooter.. Trenger forslag..?


Argyros

Anbefalte innlegg

Hallois

 

Jeg studerer i Bergen og har kommet frem til at det kunne vært greit med en scooter for å være litt mer "portabel".. Sånn i forbindelse med treninger, kjøpesentre og evt. paragliding hvis jeg får tatt kurset snart :) ..og for raske turer inn til sentrum osv (bor på danmarksplass). Den vil nok derimot ikke bli brukt hver dag til skolen, siden det bare er 15 min gange eller 6-7 min med sykkel..

 

Har kikt en del på finn.no, men jeg har jo i grunn ikke peiling på scootere, så vet ikke helt hva jeg bør se etter og hvor mye jeg må forvente å legge ut for en scooter.

 

Har hørt at noen scootere har en elektrisk sperre som det ikke skal være så omfattende å fjerne, slik at de kan gå opp til 70 km/t..? ..det er ikke nødvendig for sånn vanlig bruk, men greit å kunne kjøre litt raskere enn 50 km/t hvis jeg f.eks. skal kjøre scooteren hjem for sommeren..

 

Skal derimot antagelig bare ha scooteren i 1,5-2 år, så trenger egentlig ikke ta så mye hensyn til "hjemfrakt" for den ene sommeren det kan bli aktuelt.. Til kjøpesentrene osv utenfor sentrum kunne jo 60 km/t vært veldig greit..

 

 

Uansett, kan dere anbefale noen scootere til bruk rundt i bergen sentrum og til å kjøre sånn litt utforbi til diverse kjøpesentre osv?

 

 

På forhånd takk for alle forslag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Honda SFX ;)

denne er av de sprekeste scootere, den er billig, og det skjer sjeldent noe galt med dem;) min har aldri hatt problemer!

 

Den har flere hester enn andre mopeder og scootere så du drar fra dem lett, den har sexy rumpe, men den er litt liten i forhold til andre scootere da, men du får prøve og se hvordan det er å sitte på den, hjula er også små men man blir fort vant til det!

 

Bruker også lite bensin og er lett å trimme ;) og den trekker noe sykt :D

 

prisen ligger på 8-9000 for 00 og eldre modeller ;)