Gå til innhold

PS2 og Xploder HDTV Player

Toreal

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et 40 tommers hd tv :w00t:

Er veldig fornøyd med det, filmer og xbox 360 ser utrolig ut på det.

Det er bare at PS2 spill ser veldig dårlig ut på det.

Virker nesten som det dukker opp artifacts og div.

Tror det har med signalet ps2 sender ut, og at dette liker ikke hdtv så bra

Lurte på om jeg skulle kjøpe en Xploder HDTV Player

Noen som har erfaringer med Xploder HDTV Player?

Benefit from the capabilities of your HDTV, experience PS2 games in High Definition (HD) via your PS2 console.

Select from High Definition (576p, 720p & 1080i), Enhanced Definition (480p) or VGA* modes to give a clearer, more crisp picture quality for your PS2 games.

Simply load the Xploder HDTV Player software disc, select your required settings, (480p, 576p, 720p, 1080i and numerous VGA modes) position the screen image in the required location and experience games as they were meant to be viewed.

Er litt skeptisk, men den fikk ganske mye oppmerksomhet på en messe nylig. Har ikke funnet noen reveiws ennå dog :hmm:

Endret av Toreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt meg et 40 tommers hd tv  :w00t: 

Benefit from the capabilities of your HDTV, experience PS2 games in High Definition (HD) via your PS2 console.

Select from High Definition (576p, 720p & 1080i), Enhanced Definition (480p) or VGA* modes to give a clearer, more crisp picture quality for your PS2 games.

Simply load the Xploder HDTV Player software disc, select your required settings, (480p, 576p, 720p, 1080i and numerous VGA modes) position the screen image in the required location and experience games as they were meant to be viewed.

Er litt skeptisk, men den fikk ganske mye oppmerksomhet på en messe nylig. Har ikke funnet noen reveiws ennå dog :hmm:

7126839[/snapback]

Kunne tenkt meg den jeg også . har akkurat det samma problemet . ps2 spill ser rett og slett ikke ut i havet :cry:

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg et 40 tommers hd tv  :w00t: 

7126839[/snapback]

Hvis du bruker standard composite kabel (den som følger med) vil du få langt bedre bildekvalitet om du bytter til en RGB-kabel. Flattver takler ofte compositesignaler veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har sett at det finnes "dingser" som gjør at spillet faktisk blir rendret i høyere oppløsning, men har også lest at det ikke fungerer med så mange spill.

I følge xploder sin hjemmeside så vil oppløsninga på en måte bli dobbla.

You can't increase the quality of the source.

Progressive mode sends twice the number of lines per frame (game permitting), so the resolution is increased vertically (interlaces games need 2 screen updates, or twice the amount of time to send the same video data).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Å? Den jeg leste så står det hele tiden om at det er for spill. :dontgetit:

Will this work with all PS2 games?

We have already successfully tested Xploder HDTV Player with hundreds of games, however there may ultimately be a small number of games that the Xploder HDTV is not compatible with due to circumstances outside of our control. Our comprehensive testing programme will continue as new games are released. Compatibility is around 95% of all PS titles

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Jeg har sett at det finnes "dingser" som gjør at spillet faktisk blir rendret i høyere oppløsning, men har også lest at det ikke fungerer med så mange spill.

"Dingser" som går inn å overstyrer renderings modusen til spillet? Jeg kan se noen klare hardware begrensinger og framerate problemer med dette.

I følge xploder sin hjemmeside så vil oppløsninga på en måte bli dobbla.
You can't increase the quality of the source.

Progressive mode sends twice the number of lines per frame (game permitting), so the resolution is increased vertically (interlaces games need 2 screen updates, or twice the amount of time to send the same video data).

7128337[/snapback]

Er det ikke nettopp dette en 720P TV også gjør, oppskalerer og deinterlacer signalet? Jeg lar TV'en ta seg av dette fra DVD spilleren, for lar jeg DVD spilleren ta seg av deinterlaceingen blir bildet dårligere, men på en annen TV hadde kanskje det motsatte lønt seg.

Lenke til kommentar
Er det ikke nettopp dette en 720P TV også gjør, oppskalerer og deinterlacer signalet? Jeg lar TV'en ta seg av dette fra DVD spilleren, for lar jeg DVD spilleren ta seg av deinterlaceingen blir bildet dårligere, men på en annen TV hadde kanskje det motsatte lønt seg.

7137311[/snapback]

Jeg opfattet det som at poenget med Xploder HDTV var at bildene blir sendt progressivt ut fra PS2.

Slik jeg har skjønt det "rendrer" PS2-en bildene i en bestemt oppløsning. (720x576?) Så blir bildene sendt ut interlaced (siden vanlige CRT TV-er kun støtter dette), altså annenhver linje fra hver frame. Xploder bytter bare måten bildene blir sendt ut på slik at den sender ut hver linje fra hver frame.

Og kanskje dette kan forklare litt:

Doesn’t my HDTV already up-convert lower resolution signals to High Definition, regardless of the source?

Displaying interlaced video on progressive displays (LCD, Plasma) results in motion artefacts called “combing”, the Xploder HDTV avoids this by sending video frames in progressive mode (where possible).

Lenke til kommentar
Ja jeg har fått med meg at Xploder sender signalet progressivt ut til TV, men det jeg har problemer med å skjønne er hva forskjellen er på om Xploder deinterlacer signalet eller om TV'en gjør det (så fremst ikke TV'en din gjør en crappy jobb).

7144667[/snapback]

Hele poenget er at det ikke er noe å de-interlace. Bildet vil aldri være interlaced hvis PS2-en sender hver frame ut i progressive.

Obs: Jeg er ikke 100% sikker på nøyaktig hva Xploder og PS2 gjør med bildene. Dette er kun slik jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøp komponent-kabel... Jeg kjøpte en billig til 89 kr. en gang i tiden til min lcd 32".. Var på Lik-sang, som desverre ble konk etter rettsaken med Sony :(

Forskjellen ble som dag og natt. Aldri hatt bedre bilde på Ps2 :D

Blir minst like bra som med en rgb kabel på vanlig tv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...