eirikJO Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hei Jeg har en d-link 713p router og en ftp server på insiden av denne. Jeg har åpnet porten som jeg bruker, men det går ikke å komme inn på serveren min. Jeg har forsøkt å komme inn på den fra utsiden av routeren. Jeg får feilmeldingen: "Failed to establish data socket". Dette skjer ikke hvis jeg forsøker å logge meg på fra innsiden. Da kommer jeg inn. Det er tydelig at routeren blokerer på en måte...????? Jeg har forsøkt flere forskjellige ftp program. Flash FXP og Cute FTP. Bruker Bulletproof FTP server. Takker til alle som vil gi meg noen tips til å løse dette!! Eirik Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har du ikke mulighet til å sette opp en virtuell server? Prøv det.. Hvis ikke det går så prøv å resette d-link'en Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 15:56, skrev eirikjo:HeiJeg har en d-link 713p router og en ftp server på insiden av denne. Jeg har åpnet porten som jeg bruker, men det går ikke å komme inn på serveren min. Jeg har forsøkt å komme inn på den fra utsiden av routeren. Jeg får feilmeldingen: "Failed to establish data socket". Dette skjer ikke hvis jeg forsøker å logge meg på fra innsiden. Da kommer jeg inn. Det er tydelig at routeren blokerer på en måte...????? Jeg har forsøkt flere forskjellige ftp program. Flash FXP og Cute FTP. Bruker Bulletproof FTP server.Takker til alle som vil gi meg noen tips til å løse dette!!Eirik Svjv så må du åpne to porter, std er jo 21 og 20 Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har åpnet de portene jeg bruker, inkludert 21.. Bruker ikke 20, så jeg regner med at den ikke trengs å åpnes.. Hva mener du med en virituell server? Jeg bruker BulletProof ftp server prog... Takker for svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 18:13, skrev eirikjo:Jeg har åpnet de portene jeg bruker, inkludert 21.. Bruker ikke 20, så jeg regner med at den ikke trengs å åpnes..Hva mener du med en virituell server? Jeg bruker BulletProof ftp server prog...Takker for svar! FTP trenger to porter, har du åpnet 21 må du åpne 20. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 ok, var ikke klar over det..! Men jeg bruker port 7575 og 15000, litt forskjellig avhengig av.... Hvordan funker det da? Lenke til kommentar
nakor Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Kanskje litt info om hvordan du har satt opp serveren da, siden du IKKE bruker port 20 til ftp-data :smile: ? Feilmeldingen sier nemlig at klienten ikke får koblet seg opp til data socket!. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Hvordan jeg har satt den opp...? kjenner du til Bulletproof? jeg har bare forandret port nr. i setup-main-general. Har i tillegg satt opp en brukerkonto under setup-user accounts. Jeg forsøkte å sette porten til 21 i BulletProof og i tillegg åpnet jeg port 20. fikk fortsatt den "Data socket error" feilen. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 18:28, skrev eirikjo:Hvordan jeg har satt den opp...? kjenner du til Bulletproof? jeg har bare forandret port nr. i setup-main-general. Har i tillegg satt opp en brukerkonto under setup-user accounts.Jeg forsøkte å sette porten til 21 i BulletProof og i tillegg åpnet jeg port 20. fikk fortsatt den "Data socket error" feilen. Nei, bruker ikke bulletproof, heller ikke satt den opp noen gang. Tviler at den finnes for linux. Men, data scoket feilen forteller at du ikke får koblet opp til ftp-data, hva enn du har satt denne til, hvis du får satt den i det heletatt.. Uansett, prøv å ftp fra ftp serveren først, til seg selv, for å se om du får koblet deg opp. Får du det så er det nok ikke noe feil med oppsettet av ftp serveren, men heller et eller annet sted på veien. Gitt at ftp serveren er konfigurert opp riktig så kan det være en eller annen firewall som blokerer trafikk på port 20. Og da kan man jo prøve å sette den opp med passiv ftp slik at man kanskje ungår problemet med blokking av trafikk på port 20 som igrunn er helt normalt nå omdagen. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Hei. Jeg har forsøkt å koble meg opp på ftp serveren min bak routeren og dette går fint. Dvs fra en pc til en annen hvor ftp-server er. Men å koble seg til ftp-serveren fra eksternt hold, byr på problemer. En kamerat av meg kommer fint inn, men det ser nesten ut som han er et enkelt unntak.. Jeg klarer det ikke, når jeg tar den ene pc'en min ut fra routeren. Hva mener du med passiv ftp?? Hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå