sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hei! Driver med et lite prosjekt, skal lage en side hvor jeg selger hodeplagg. Ønsker kritikk på designet så langt. Vil gjerne også vite hva som er bra. OPPDATERT! SE POST 17! Endret 24. oktober 2006 av sindrejibb Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes rett og slett det ble for mye. Vet ikke hvorfor du har den store copyright-greia der men... De dere strikka, eller hva det er , kræsker helt med logoen. 2 HELT forskjellige stiler. Og resten av siden har jo en 3. stil igjen. Bør kanskje bestemme deg for en stil synes jeg. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Den copyrightgreia er bare noe jeg gjør på alle bildene mine jeg legger ut på nett som ikke er ferdige. Hva mener du med at de vi har hekla kræsjer med logoen? Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det er ikke noe som heter copyright i Norge en gang, men det får så være. Gidder ikke starte det i denne tråden. Hva mener du med at de vi har hekla kræsjer med logoen? 7126982[/snapback] Jeg mener at det rett og slett kræsjer. Selve Logoen er i sterke farger, mens resten aav siden er "fadet" på en måte. Og de hekklede er jo et kapittel for deg selv. Hadde vær bedre om du/dere heller hadde hatt bilder av dem på siden, og ikke prukt dem som header. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 OK, men jeg vil gjerne få frem hva vi lager på forsiden. Forslag? Forresten, jeg tror jeg fjerner den helikoptergreia. Da havner vi på mitt gamle som kanskje er vel så bra: Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg ville heller flyttet dem ned i hovedruten, og hatt de på forrsiden. Endret 22. oktober 2006 av travis_g Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ok. Forslag til god header da? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Andre innspill/kommentarer? Konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Lenge siden jeg har kritisert sider nå, men jeg prøver likevel Logoen passer ikke med resten av siden, på noen måte. Rødfargen krasjer helt med bakgrunnsfargen, ingenting stemmer. Plasseringen er nesten uavhengig med resten av siden; prøv å få linjene i flukt med hverandre - det vil se mye bedre ut. Hodebåndene (? ) i header kunne vært klippet ut på en bedre måte. At de er blurret i kantene gir ikke noe god effekt. Skrifta under er uleselig og den grønne gradientfirkanten bak med standardbrush fra Photoshop passer heller ikke helt bra inn. Jeg må anstrenge meg for å se at det står "handlekurv", og hvordan skal du få plass til produktene i den? Og hvor er resten av teksten? Tekst og typografi er en veldig viktig del av en webside. Altså: Prøv å holde alt _enklere_. Prøv å gjenta skrifttyper og farger, ikke bruk nye hele tiden. Hold alt rent og ryddig, ikke bruk patterns bak tekst (det forstyrrer!). Bruk en fargemikser, de fargene du har valgt var ikke helt optimale (colormatch.dk funker, finnes mange flere i Google). Det er fint at du prøver, og du kan helt sikkert bli bedre Men om du planlegger å selge mye fra denne siden, ville jeg faktisk anbefale å hyre inn en webdesigner med mer erfaring. Det vil lønne seg i lengden. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vi har ikke copyright i Norge. Ditt materiale er automatisk beskyttet av Åndsverksloven hvis annen lisens ikke foreligger. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg har faktisk lyst til å begynne på et helt nytt design. Men kanskje jeg skulle funnet et bra gratis template og videreutvikle det... Dette ble vanskelig. Jeg har dessverre ikke mulighet til å leie inn noen webdesigner. Hvilket program anbefaler dere til webdesign forresten? Kanskje jeg heller skal bruke Illustrator enn PS. Hvilken av disse logoene synes dere forresten er best? Endret 22. oktober 2006 av sindrejibb Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Den nederste, men ha for guds skyld mellomrom mellom ordene! Og jeg tror N-en hadde gjort seg bedre om den ikke hadde stått på skrå. (Og helt alvorlig, den er kopiert fra et annet firma, er den ikke? Jeg forbinder den med noe med ski.. skisko ellerno) Å bruke template er nok en veldig god ide! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Den er ikke kopiert fra et firma, nei. Hmm, når jeg tenker meg om. Kanskje det er N'en som får deg til å tenkte på skimerket Nordica. nordica.com Jeg PRØVER en ny side nå, skal få til litt mer spesielt design. Ikke bare kjedelige firkanter med runde hjørner. Skal være noe spesielt med det. Poster i tråden igjen når jeg begynner å få til noe! Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Er du han fyren som var med i TV-programmet Skaperen? Endret 22. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hmm, du kan jo kanskje prøve å ta et slikt hodeplagg over N? Ellers syns jeg designet var bra om vi ser bortifra headeren. Men jeg syns det var en fin effekt det der med gresset som kommer opp. Men jeg syns ikke designet var særlig passende til en side om hodeplagg. Men jeg tror så absolutt det designet kan brukes til noe annet! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Skal ikke ta noe hodeplagg over N'en på logoen nei. Den er jeg ganske fornøyd med. Ren og fin. Og neitakk, jeg er ikke han som var med i skaperen nei:P Men jeg skjønner hvem du mener. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva med noe sånt? Vil gjerne ha tilbakemeldinger om hva som er bra, hva som er dårlig. Hva skal jeg gjøre videre på den? Forslag? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 BUMPibjørnerna! Ingen? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Prøver igjen. Noen som har kommentarer til mitt andre forslag? Noe jeg bør endre på? Hva er bra? Hva bør/kan forbedres? Hva skal jeg gjøre videre? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 JEg synes fargene du bruker på begge du har holdt på med er fryktlig stygge..men det er min mening=p hele greia blir bare feil for meg=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå