CrazyGamer Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har et par problemer med PCen som jeg gjerne vil få hjelp med å fjerne: 1. PCen lager noen rare tegn når jeg skriver Æ, Ø og Å når jeg endrer på f.eks freewebs siden min. Vet ikke grunnen til dette. Enkelte sider som Nintendo.no viser også slike tegn på Æ, Ø og Å. Eksempel: Noen som har vært borti noe lignende? 2. PCen kan stoppe helt opp når jeg skal laste opp sider som er krevende (masse reklame etc.) Det som skjer er at musa ikke vil røre seg engang. Helt fastlåst. Jeg er ikke så god med data og slikt, men jeg kan si at den er en gammel 98 modell. Her er litt info som ligger på systeminfoen: Cinet A/S PPI-700 GeuineIntel Pentium® III Processor 128,0 MB RAM System: Microsoft Windows 98 Second Editon 4.10.2222 A Håper dere nå har fått all den infoen dere trenger til å svare på dette, men hvis dere må vite mer om PCen, så er det bare å si ifra Lenke til kommentar
eirik_lol Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 det med: æqå er nokk at du har engels OS eller no. får england bruker ikke: æøå Lenke til kommentar
CrazyGamer Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Bare et problem.. Operativsystemet er norsk. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Du kan enkelt endre det ved å gå inn i Kontrollpanel og Innstillinger for region og språk eller "Regional settings" tror jeg det heter. Inni der skal det være et alternativ for språk for tastaturet. Det er bare det at den er satt på engelsk tastatur, og ikke norsk. Har du også prøvd å legge inn Windows på nytt eller kjøre siste oppdateringer? Har du prøvd nettleseren Firefox istedetfor Internet Explorer og se om det blir sånn der også? Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Nr. 2 Kan være for lite RAM hvis du kan få lånt noe mer og prøve om det virker hadde det sikkert vert bra... Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 For lite RAM? Hvorfor skulle mer RAM gjort seg? Dette er i tillegg Windows 98... Lenke til kommentar
CrazyGamer Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Du kan enkelt endre det ved å gå inn i Kontrollpanel og Innstillinger for region og språk eller "Regional settings" tror jeg det heter. Inni der skal det være et alternativ for språk for tastaturet. Det er bare det at den er satt på engelsk tastatur, og ikke norsk. Har du også prøvd å legge inn Windows på nytt eller kjøre siste oppdateringer? Har du prøvd nettleseren Firefox istedetfor Internet Explorer og se om det blir sånn der også? 7126635[/snapback] Den står allerede på norsk (bokmål) Forresten så sjekka jeg det ut. Opera har ikke samme problemet. Dumt at Opera klikker oftere enn Internet Explorer da.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 For å få bruke Æ,Ø og Å, trykk ALT--->Shift Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Gå på "vis" på menyen i IE og velg en annen enkoding. (Jeg har engelsk OS og vet ikke nøyaktig hva det står på norsk win98). Lenke til kommentar
CrazyGamer Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Gå på "vis" på menyen i IE og velg en annen enkoding. (Jeg har engelsk OS og vet ikke nøyaktig hva det står på norsk win98). 7128686[/snapback] Det hjalp. Takk ! Takk for hjelpen alle sammen. Nå tror jeg at eneste måte å unngå at PCen henger seg opp, er å holde seg unna sidene som gjør det Ihvertfall til jeg får kjøpt meg nytt RAM kort og oppgradert denne skiten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå