klikko Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Serveren min rakkna idag, den forsvant bare på nettverket og jeg fikk ikke skjermbildet bortsett fra safe modus, og etter mye knoting og restarting (prøvde også system restore) så fant jeg ut at det greieste var bare å slenge inn win xp pånytt. Det går jo alltid så kjappt og greit. jeg har 4 disker inni, en av dem er SCSI.. problemer er : Jeg booter med xp cdn, tar "install new xp" trykker ENTER.. så begynner den å kopiere de driverne og sånn, når den kommer til hvor jeg skal installere xpn, så velger jeg som vanlig C:\ , trykker delete partition (for å fjerne alt) og oppretter en ny partisjon. når jeg da trykker enter for å installere xp, står det at windows ikke kan installerers på partisjonen fordi den ikke kompatibel med win xp? Også ber den meg gå tilbake for å velge en annen partisjon. Dette fungerte smertefritt sist gang jeg installerte xp, og jeg har aldri hatt noe som helst problemer med dette. Hvorfor fungerer ikke dette nå? deretter prøvde jeg desperat å bare få installert xp på en annen partisjon uten hell,prøvde til slutt alle som stod oppført, ingen av dem virket, hadde ca 5 stk å velge mellom. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Det er sjelden lurt å slette partisjonen og lage ny. Spesiellt når man har flere andre disker tilkoblet. Du har antagelig flere primærpartisjoner, og en av de blir da System. Resultatet er at du får System og Boot på hver sin partisjon. Du sletter jo alt ved å formatere uansett. Koble vekk de andre diskene og prøv igjen. Ta det helt fra begynnelsen med å slette den samme partisjonen og lage ny. Endret 22. oktober 2006 av hårek Lenke til kommentar
klikko Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Takk skal du ha du! Nå funker det som fjell! Lenke til kommentar
klikko Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Nå er alt installert, slik som det var, men jeg skjønner meg ikke helt på dette nettverket. Det funker ikke som det skal/gjorde. Jeg bruker Remote desktop connection fra min datamaskin til servern for å styre den, og dette fungerer, men jeg kan ikke pinge serveren eller komme inn på harddiskene som er delt? dette står når jeg pinger : Pinging 10.0.0.3 with 32 bytes of data: Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Ping statistics for 10.0.0.3: Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss), Servern har internett, men den kan heller ikke pinge 10.0.0.1 som er internett ruteren. Det er jo kontakt siden jeg kan bruke remote desktop, har disablet windows firewallen bare for å sjekke om den blokka det, men det funker heller ikke når den er disablet. har kjørt den Network diagnostics toolen inne på "help and support" for å scanne hva som er galt. Det står FAILED på "network adapters" dette står det : DefaultIPGateway = 10.0.0.1(Same Subnet) (FAILED) Pinging 10.0.0.1 with 32 bytes of data: Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Ping statistics for 10.0.0.1: Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss) Kjører fast ip på begge maskinene (akkurat samme oppsett som før) Noen som vet? Oppkoblingen er som følger - Thomson 546 v6 - SMC 10/100mbit switch - D-link wireless router - min maskin. Servern er kobla på smc switchen, kan det være en firewall i den som blokerer? Endret 23. oktober 2006 av klikko Lenke til kommentar
klikko Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) å herregud! MAkan til sløvhet! Glemte at jeg hadde Sygate personal Firewall installert.. Avinstallerte den og vips virket alt.. lol Endret 23. oktober 2006 av klikko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå