Patri Ot Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Må skifte stikkaksel i min Ford transit varebil. Men vurderer å bytte hele bakakselen. Dieselmotoren har bra futt, men finnes det ikke en bakaksel i en mere turtallsvennlig utgave ? Det gjør bilen litt slappere, men mere økonomisk og komfortabel. Har Touranutgaven, varebilene, automatutgaven samme utveksling ?? Kan bakakselutvekslingen leses ut fra understellsnummer ? Må man virkelig skru av dekselet på akselen for å finne ut utvekslingsforholdet ? Endret 27. oktober 2006 av ORN Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Må skifte stikkaksel i min Ford varebil. Men vurderer å bytte hele akselen. Dieselmotoren har bra futt, men finnes det ikke en aksel i en mere turtallsvennlig utgave ? Det gjør bilen litt slappere, men mere økonomisk og komfortabel. Har Touranutgaven, varebilene, automatutgaven samme utveksling ?? 7126447[/snapback] Hva mener du me å bytte "hele akselen"? Hvis du tenker på stikkakselen enda, så har den aldri noe å si når det gjelder "dreving", altså utveksling/hastighet. Det eneste her som kan hjelpe deg (for så vidt som jeg vet) er å bytte girkasse, hvis du er heldig her så slipper du å bytte ut mellomakselen og stikkakslingene, og du vil kunne få et anna moment, samt hastiget på bilen! Dette må du da selv finne ut av hvordan en bensin-gearksase og en diesel-gearkasse er i utvekslinga... Mvh Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Rekner med at Transiten har bakhjulstrekk. Da er det mulig å bytte hele bakakslingen for å få endret utveksling. Vil tro at diesel og bensin-versjonene har forskjellig utveksling. Kanskje et ford-verksted kan hjelpe deg med info om dette? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Som regel står utvekslinga på diff-klokka. Hvis ikke får du ta av lokket og telle kronhjul og pinjong. Vil tro at bensinutgaven har lavere utveksling enn diesel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå