Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva finnes av bakakselutveksling til Transit?

Patri Ot

Anbefalte innlegg

Må skifte stikkaksel i min Ford transit varebil. Men vurderer å bytte hele bakakselen. Dieselmotoren har bra futt, men finnes det ikke en bakaksel i en mere turtallsvennlig utgave ? Det gjør bilen litt slappere, men mere økonomisk og komfortabel. Har Touranutgaven, varebilene, automatutgaven samme utveksling ?? Kan bakakselutvekslingen leses ut fra understellsnummer ? Må man virkelig skru av dekselet på akselen for å finne ut utvekslingsforholdet ?

Endret av ORN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må skifte stikkaksel i min Ford varebil. Men vurderer å bytte hele akselen.  Dieselmotoren har bra futt, men finnes det ikke en aksel i en mere turtallsvennlig utgave ? Det gjør bilen litt slappere, men mere økonomisk og komfortabel. Har Touranutgaven, varebilene, automatutgaven samme utveksling ??

7126447[/snapback]

Hva mener du me å bytte "hele akselen"? Hvis du tenker på stikkakselen enda, så har den aldri noe å si når det gjelder "dreving", altså utveksling/hastighet.

Det eneste her som kan hjelpe deg (for så vidt som jeg vet) er å bytte girkasse, hvis du er heldig her så slipper du å bytte ut mellomakselen og stikkakslingene, og du vil kunne få et anna moment, samt hastiget på bilen! Dette må du da selv finne ut av hvordan en bensin-gearksase og en diesel-gearkasse er i utvekslinga...

Mvh :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...