Gå til innhold

Death Note Anime - spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NEI skal da slippe det.Skal ikke tvinge slikt på folk :p Ville nesten bare ha noen å lide med siden jeg må gå igjennom alt den driten i jakten på andre kule bilder  :innocent:

8336424[/snapback]

DEL MED MEG!

 

Det finnes mange kule bilder der ute, men en del av dem er litt tvilsomme...

(Jeg dumpa IKKE innom y!gallery for noen uker siden...)

Lenke til kommentar

Shipping er ett uttrykk som blir brukt når man tegner/skriver om karakterer fra tegneserier, bøker, filmer osv som elskere/kjærester.

 

Altså kan man kalle ett bilde med Light og L som kjærester e.l. for shipping, for eksempel.

 

Tenk "relationship".

 

Redigert: You got it, kaysindre. ;)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

"Nei! Fanartmonster ikke igjen,

jeg er fremdeles sår etter forrige gang *_*" -kaysindre

 

BWAHAHA! >:3

~Neko Mimi Mode~

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

ryuuzaki2.jpg

 

carry_to_me_the_sound_of_bells_by_yuumei.jpg

 

death_note_by_deetta.jpg

 

death_note_halloween_by_yuumei.jpg

 

death_note_l___strawberry_cake.jpg

 

death_note_perverted_detective_by_gejimayo.jpg

 

death_note__bff_by_eiffelart.jpg

 

death_note__l_chibi_by_bleu_blizzard.png

 

death_note___amane_misa_by_zeisstrx.jpg

 

death_note___genius_vs_genius_by_asami_chan.jpg

 

death_note___i_u_s_t_i_s_i_a_by_nekozumi.jpg

 

death_note___light_v2_by_zeisstrx.jpg

 

death_note___l_v3_by_zeisstrx.jpg

 

death_note___l__s_childhood_by_kawaiibabyheero.jpg

 

death_note___rem_by_zeisstrx.jpg

 

death_note___ryuk_by_zeisstrx.jpg

 

death_note___valentine_edition_by_kypmbangi.jpg

 

death_note____l_a_m_b_d_a_by_nekozumi.jpg

 

european_raito___for_kurishina_by_mayyeo.jpg

 

l_s_cherry_kisses_by_harusaki.jpg

 

raining_fuu___l_for_right.jpg

 

__l___by_kaoru_chan.jpg

 

Da var det på tide med en ny utgave av "Hva du ikke ønsket å se på Deviantart?!"

 

 

death_note_drag_by_go_devil_dante.jpg

 

death_note_man___wich__.jpg

 

Dette er ikke på langt nær det værste heller :cry:

 

 

 

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar

Death Note

 

t_Deathnote01m_40490aa.jpg

 

Plot summary:

 

Lett Yagami er en briljant videregående skole student som misliker forbrytelser og korrupsjon i verden. Hans liv gjennomgår en drastisk forandring når han finner en mystisk notisbok, kjent som «Death Note». Denne boken innholder instruksjoner som sier at, om et menneskes navn blir skrevet i boken, den personen vil dø. Light er først skeptisk av Death Note'ens autentisitet, så han tror først at det bare er en spøk. Imidlertid, etter å ha eksperimentert med den å etter å ha drept to forbrytere, innser Light at Death Note'en er virkelig. Etter å ha møtt med den forrige eier av Death Note'en, en Shinigami ved navnet Ryuk, søker Light etter å bli «guden av den ny verden» ved å passere hans dom på forbrytere.

 

Etter en stund øker antallet uforklarlig døder av rapporterte forbrytere. Dette fanger oppmerksomheten til den Internasjonal politi organisasjonen og en mystisk detektiven kun kjent ved navnet «L». L lærer kvikt at denne seriemorderen, som blir kalt offentligheten «Kira» befinner seg i Japan. L konkluderer også at Kira dreper folk uten å legge en finger på dem. Light forstår at L er hans stor motstander, og nå starter et løp for å vise mental overlegenhet mellom dem to begynner.

 

Characters:

 

Light

 

t_Raitoindeepm_0a109e3.png

 

Yagami Light (Kira) er hovedkarakteren i Death Note. Light er en briljant student. Når han finner Death Note'en som ble luppet ned i den menneskelig verden av Ryuk. Han bestemmer seg for å bruke den til å drepe alle forbrytere. Hans ytterst mål er å rense verden av alt det onde og skape en utopia og være Guden av denne ny verden.

 

L

 

t_LandhisTeam_d3cc282.png

 

L er verdenens tredje største detektiv. Hans oppdrag er å oppspore og arrestere Kira. Hans merklige utseende tilslører hans store krefter av fradrag og innsikt. Han gjør ofte drastiske strategier for å forvirre og tvinge hans motstandere, og ved adskillige anledninger er han ting frivillig som avslører flere av hans svakheter til Kira ved risikoen av hans eget liv i håpet om at han lokker ham inn i en felle.

 

Misa

 

t_MisaAmanem_63d842d.jpg

 

En pike med en enorm forelskelse for Kira. Hun er et populær idol i Japan. Hun er umoden og har en tendens det vises til seg selv i tredje personen i et forsøk å være søt. Light ser på henne kun som et verktøy til hans planer på grunn av hennes Death Note og hennes «Shinigami eyes». Disse «Shinigami eyes» gir Misa evnen til å se folks navn ved å se på deres ansikter, derved gi Kira et overtak i hans kamp mot sine fiender. Misa leser i avisene som morderen av hennes familie ble straffet av Kira, noe som forklarer hennes total hengivenhet til Light, uansett om hun tenker på hans tiltak som god eller ond.

 

Shinigamis:

 

Ryuk

 

t_Ryuukm_66d166b.gif

 

Ryuk er Shinigami'en som kastet Death Note'en ned i den menneskelig verden, som Light plukker opp. Ryuk nekter ofte å hjelpe Light og istedenfor nyter å se Light kjempe for hans mål. Han gjør dette kun for sin egen interesse og underholdning og ofte unnlater å fortelle Light nøkkeldetaljer om Death Note'en. Ryuk er egoistisk, men vil hjelpe Light om det tjener på det, sånn som underholdning og få epler.

 

Rem

 

t_Remm_58ab01a.gif

 

Den kvinnelig Shinigami'en som først gir Misa hennes Death Note og «Shinigami eyes». Rem eier to Death Notes men ved vilje så gir hun en Death Note til Misa Amane. Rem arvet hennes andre Death Note fra Jealous, en annen Shinigami som døde etter å ha reddet Misa's liv, og trodde det bare rett passere den videre til Misa. Pussig nok, arver Rem, Jealous sin kjærlighet for Misa også og er øyeblikkelig begynner å forsvare Misa selv på kostnaden er hennes eget liv.

 

Litt om Death Note'en

 

A Death Note is a book held by a Shinigami which has the power to kill people if certain conditions are met. All Death Notes follow a long set of specific rules.

 

Rules:

 

Before releasing his Death Note into the human world, Ryuk wrote some of the rules on the first page in English, because he believed that English was the most popular language in the world. The rules written by Ryuk are the following:

 

- The human whose name is written in this note shall die.

- This note will not take effect unless the writer has the subject's face in their mind when writing his/her name. Therefore, people sharing the same name will not be affected.

- If the cause of death is written within 40 seconds of writing the subject's name, it will happen.

- If the cause of death is not specified, the subject will simply die of a heart attack.

- After writing the cause of death, the details of the death should be written in the next 6 minutes and 40 seconds.

 

 

 

Tok å skrev litt om Death Note og skal få dette inn i førstepost :)

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

"Lett Yagami?" :wee:

 

Anyway, så meget bra utført ut, dog jeg må tilstå at jeg ikke har lest igjennom alt enda. Har du skrevet alt selv, eller har du hentet info fra andre sider som wikipedia?

 

Redigert: Mange flotte, og ett par mindre flotte, bilder, kaysindre. Har sett noen av dem på dA.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Da var det på tide med en ny utgave av "Hva du ikke ønsket å se på Deviantart?!"

 

 

death_note_drag_by_go_devil_dante.jpg

 

death_note_man___wich__.jpg

 

Dette er ikke på langt nær det værste heller :cry:

 

 

 

8339023[/snapback]

Ikke noe i forhold til det jeg fant på y!Gallery :p

 

Men det er vel kanskje fordi y!Gallery er mer eller mindre yaoi basert... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg legger teksten din som første post Luchy :) Bra jobbet! :D

 

Det er vel greit at jeg retter litt på skriveleifer :p?

 

Edit: Sånn, nå er det gjort. Var noen setninger som var uforståelige, som jeg dessverre måtte fjerne. Men takker for ditt arbeid, selv om du ikke skrev alt selv ;)

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Ja såklart, merket noen selv etter å ha sendt det til deg, men jeg tenkte meg at du ville rette på de :)

 

Vel som du sier så var kanskje noen settninger litt dårlig skrevet å det beklager jeg. Nei jeg ahr nok ikke skrevet alt selv. Har brukt mine kilder :)

 

edit:

Litt om Death Note'en - på engelsk fordi jeg er lat

 

eh? XD

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Ja såklart, merket noen selv etter å ha sendt det til deg, men jeg tenkte meg at du ville rette på de :)

 

edit:

Litt om Death Note'en - på engelsk fordi jeg er lat

 

eh? XD

8342595[/snapback]

 

Orket ikke å oversette det til norsk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...