Gå til innhold

Death Note Anime - spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja, de anfs-subbene jeg har sett er ganske dårlige, det virker ofte som om de er oversatt ord for ord uten tanke på engelsk grammatikk. Animanda er mye bedre.

7842312[/snapback]

 

Ja, ord for ord-oversetting har jeg sett flere ganger. Som for eksempel: "He is toying with us.":p

Lenke til kommentar
Ja, ord for ord-oversetting har jeg sett flere ganger. Som for eksempel: "He is toying with us.":p

7843860[/snapback]

 

Det er da rett det..?

 

Ah.. Har sett 16 nå. Har bare en ting å si. WTF.

 

Er det bare jeg som er ekstremt overrasket, og en smule irritert?

Gliset gikk over til et par med store øyne, som gikk over til et glis, og over til et par med store øyne.

 

Nå er jeg forvirret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Synes det var logisk oppbygd hele episoden, jeg. Litt overrasket over valget til Light, men alt er vel ikke hva det utgir seg for å være ;)

7843977[/snapback]

:dribble: Hva skjedde? Forklare i spoiler? (Har lest mangaen)

Lenke til kommentar

Hmm, anser ikke meg selv som den rette til å si om en subbing er bra eller ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har sett på episoder subbet av Live-evil. Kan noen si om disse er bra eller ikke? Nå er det ikke slik at jeg ser episodene med en gang de kommer ut, så det spiller ingen rolle om de skulle være litt tregere enn de andre.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ser jeg om det har gått litt fort rundt i svingen om det var gjort en dårlig jobb i subbinga, tingen er vel heller at det ikke bryr meg så hardt når jeg først har lastet ned en rekke episoder fra en so-so subbegjeng. Vet jeg på forhånd om en subbing er bra eller ikke så tilpasser jeg meg seff det.

Det med Live-evil ante meg, så jeg får fortsette fra der jeg slapp (ep.10) med Animada. Takk for råd, hint, tips, info, oppfordringer, osv. :w00t:

 

Må til slutt erklære Death Note som verdens mest intelektuelle manga/animeserie :)

Lenke til kommentar
Hvis man ikke synes det er noe galt med anfs, er det et tegn på at man ikke er stødig nok i engelsk, og nettopp derfor bør man holde seg unna for ikke å ta til seg en setningsoppbygning som er helt på jordet.

7862147[/snapback]

Ja, godt poeng :)

7862169[/snapback]

 

Personangrep? Vil ikke si at alle som benytter seg av anfs er dårlige i engelsk. Dessuten er det vel ingen som ser på anime for å forbedre setningsoppbygningen sin? Subbing bruker jeg som en støtte for ord jeg ikke forstår, og det er feelingen i episoden som teller for meg.

 

Forøvrig har jeg høyere avsluttende engelskkarakterer enn dere :)

Lenke til kommentar
Hvis man ikke synes det er noe galt med anfs, er det et tegn på at man ikke er stødig nok i engelsk, og nettopp derfor bør man holde seg unna for ikke å ta til seg en setningsoppbygning som er helt på jordet.

7862147[/snapback]

Ja, godt poeng :)

7862169[/snapback]

 

Personangrep? Vil ikke si at alle som benytter seg av anfs er dårlige i engelsk. Dessuten er det vel ingen som ser på anime for å forbedre setningsoppbygningen sin? Subbing bruker jeg som en støtte for ord jeg ikke forstår, og det er feelingen i episoden som teller for meg.

 

Forøvrig har jeg høyere avsluttende engelskkarakterer enn dere :)

7875717[/snapback]

Nei? Var da svært så hårsår man skulle være da :roll: Det kan være et tegn på at noen av de som ser på anfs sine releaser kanskje er dårlige i engelsk, pga. at det tross alt er rimelig dårlig oversatt, ofte ord-for-ord og med dårlig setningsoppbygning. Selvfølgelig er det bare snakk om et fåtall. De fleste ser sikkert på anfs fordi de tross alt er raskest ute med nye episoder.

 

For min del blir en del av feelingen i episoden ødelagt når jeg ser ord-for-ord oversettelser. Det er ikke noe problem å forstå, for all del, men hele episoden føles litt dårligere når den er oversatt på en dårlig måte. Selvfølgelig er det jo en grunn til dette; anfs slipper jo episodene mye tidligere enn alle andre.

 

Forøvrig ser jeg ikke hvordan du kan ha høyere engelskkarakterer enn alle oss, med mindre du har en sjuer (med mindre det er snakk om høyere utdanning, som høgskole eller universitet, og da blir skrytet ditt jammen meg enda mer usaklig). Og jeg ser forøvrig heller ikke hva faen dette har med saken å gjøre i det hele tatt? Skryt? :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...