Gå til innhold

AGP skjermkort som skal erstatte 6800 Ultra

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt Gainward 6800 GT GS (@Ultra speed) har tatt kvelden. Spytter ut artifacts fra VGA BIOS booter, men viser ingen artifacts i windows safe mode. Med en gang jeg forsøker å legge inn driver på kortet får jeg bluescreen. Jeg antar at jeg da må bytte kort. Desverre har jeg ett AGP hovedkort, og har ikke økonomi til å bytte hele systemet nå.

Jeg lurer da på hva jeg skal velge. Har lest at Xfx Geforce 7600GT 256MB DDR3 Dual Dvi 580M Agp skal være et greit kort. Jeg skal kjøre kortet på et amd 64 3500+ system med 2gb ram. Tenker jeg skal bytte over til Intel platform og PCI-E etterhvert så jeg må bare ha et kort som kan kjøre greit en stund.

Er det noen som har noen erfaringer med dette kortet, evt noen andre anbefalinger?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har sjekket at kortet ikke går varmt osv.

Når en begynner å nærme seg priser på over 2000 kr for et AGP kort kan det nesten lønne seg å bytte til et hovedkort med PCI-E og et nytt PCI-E skjermkort. Særlig om du har sokkel 939 CPU. Det billigste 7600GT PCI-E får du for 1250 kr og da har du fortsatt 750 til et ok hk.

Edit: Et alternativ kan være å kjøpe et brukt 7800/7900GT 1200-1600 og et brukt hk som ofte går billig. Vil gi bedre ytelse enn 7800GS

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Regner med du har sjekket at kortet ikke går varmt osv.

Tror ikke kortet går varmt nei, har en zahlman kjøler på det og har kjørt med stabil temperatur på ca 55 grader under load hele tiden. Dette skjedde etter at jeg har transportert pc'en i deler over til USA, og nå sitter jeg altså her og har satt maskinen sammen igjen og da er det første som skjer når jeg slår på maskinen at jeg får delvis kryptert tekst når VGA BIOS'en viser GeForce 6800GT osv...

Det som skjer etterpå er at AWARD bios'en på HK'et booter, og har den samme, delvis kryptiske teksten. Når windows xp logo'en vises er den helt forvrengt, men når windows er ferdig bootet så ser alt helt bra ud, dvs så bra det kan se ut med standard VGA driver for windows :cry:

Jeg har ikke tenkt på det slik du sier med å bytte hovedkort i samme slengen, det hørtes jo ut som en ganske bra løsning. Litt OT, men: Noen tips til et greit hovedkort for en 3500+ med greie OC muligheter?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...