Scalpel Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg kjører i dag Debian på en gammel P133 med 128MB RAM, men nå har jeg fått tak i en noe raskere maskin. Hvordan er det å bare flytte hd'en over i den nye maskina. Det vil jo bli mye forandringer i hardware den ser. Regner med å se masse feilmeldinger under oppstarten. Klarer Debian å tilpasse seg det nye hardware-miljøet? Kanskje ved hjelp av apt-get?? Noen tanker? Lenke til kommentar
pine Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har alltid /home på en annen partisjon. Da trenger du bare ta backup av viktige config filer og reinstallere. Debian net install er bare kos :smile: Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Dette er en ren server, så jeg bruker ikke X. Per i dag ligger alt på en partisjon. Men jeg kunne tenkt meg å legge /var /www /home og /etc på hver sin partisjon. Hvordan kan jeg ordne dette nå i ettertid? Klarer apt-get å installere ny kjerne? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg fant er bra HOWTO hos Debianplanet.org om hvordan man flytter over til ny server. Den baserer seg på at man setter opp en minimal debian-distro på den nye serveren, og kopierer over fra gamle serveren. Nå var egentlig planen min å bruke harddisken fra gamle-serveren i den nye, men har man harddisk i nye serveren er denne HOWTO'en helt genial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå