Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Administrator-passord mangler. HJELP=FIKSET

Anbefalte innlegg

god søndag..

jeg har i dag prøvd å gjøre min dell x1 noe raskere. resultatet er at jeg får opp login vinduet ved oppstart, brukeren min er ikke der, men en ny - Administrator- som ingen passord fungerer på.

Ergo, jeg kommer meg ikke inn på dataen. Det er pent sagt sinnsykt pes da jeg har alt skolearbeid og en BA i psykologi som ikke er ferdig enda på den. Det dummeste er at jeg har utsatt sikkerhets kopi altfor lenge.

Kort sagt, driti meg ut , og trenger hjelp!

Prosssen som førte til dette var at jeg fulgte tipsene til denne siden:

http://www.idg.no/kunnskapssenter/programv...rticle18425.ece

jeg fulgte mange av tipsene, men tror ikke disse direkte har forårsaket problemet.

Underveis kikket jeg på profil delen og valgte her bort en del, den forrige eiers navn, etter hukkomelsen var det noen punkter igjen- deriblant administrator.

tenkte at dette ikke var noe problem da jeg hadde administrator egenskap på kontoen min.

det er ingen andre kontoer nå, eller før dette, kun en 1 konto.

Jeg skrur av dataen og skrur den på senere, får da opp login vinduet og en ny profil er der, den gamle borte. Nye profilen har et annet bilde og heter Administrator. Ingen passord fungerer på denne konto,

har snakket med forrige eier, og ingen av hans passord fungerer heller.

Har startet opp i safe mode - last good config.. og bare safe mode. kommer da og til innloggins vindu.

Har ikke gode data kunnskaper på dette her, så tips må gjerne ikke bli for kompliserte.

sliter så setter meget stor pris på kunnskap fra dere.

mvh

Endret av ajaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
god søndag..

7125972[/snapback]

Hey.

Håper ikke dette er et dumt spørsmål, men har du prøvd å bare trykke OK og ikke skrive inn noe passord?? eventuelt trykket avbryt? Det kan hende du kommer inn og kan laste ut viktige dokumenter..

På min maskin trykker jeg bare OK og skriver ikke passord..

Lenke til kommentar

hei,

går desverre ikke uten noe passord

har sjekket

http://www.loginrecovery.com/

og

http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/0...nging-password/

skjønner ikke så mye av dette men er ikke et alternativ å slette alt på dataen.

tidligere eier snakke noe om å lese av dataen i nfts - før windows gjør noe med det, for å så lese av det.. ?

er som sagt meget interessert i tips og ha jeg kan ha gjort og hva man kan gjøre med dette

Lenke til kommentar

Det er som linkene viser mulighet til å komme forbi passordet og jeg tror det er veien å gå, men det er helt sikkert noen her som har tips som hjelper deg. Jeg er desverre litt blank her :roll: , men sjekker litt rundt :hmm:

Håper det løser seg :thumbup:

Greb

Kanskje forandre overskriften til: "Administrator-passord mangler. HJELP".. Ja eller noe sånn, så de riktige folka ser innlegget ditt :cool:

Endret av grebnord
Lenke til kommentar
Har du prøvd å ta ut harddisken og kjøre den som slavedisk i en annen pc? Da kunne du hentet ut informasjonen som lå på disken, og så reformatert den slik at du fikk vekk det passordet.

7127028[/snapback]

hvordan tar jeg ut hd en`?

og slavedisk?... :=)

Lenke til kommentar

Dell X1 er vel en laptop, altså blir det en del problem med å sette inn disken i en annen PC (Det går selvfølgelig, men er litt mer tricky).

Det har ikke noe med hacking av Bios å gjøre.

Det du må gjøre, er nok nesten best å "hacke" passordet.

Skjer det samme når du starter opp i sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar
Først kanskje det er lurt og spørre...er det en laptop eller en stasjoner maskin?

Blir litt kinky og ta ut  HD'n på en lappis hvis som du sier ikke har for mye peiling.

;)

7127909[/snapback]

Jeg mener at det er lettere på en laptop, hvis en har et HD-kabinett som denne, å putte den i, men hvis ikke er jeg enig..

Med en god guide lar det meste seg ordne :thumbup:

Lenke til kommentar
god søndag..

7125972[/snapback]

Søk etter Hiren's Boot CD, og last den ned.

LES SÅ INSTRUKSENE.

Når du har brent ISO fila, så har du en cd som er bootbar, dvs at du booter opp fra denne plata som du eksempelvis gjør med Windows cd'en under innstallasjon

Cd'en har bla et program som kan nullstille admin passord som du kan bruke.

Og som nevnt over; LES instruksjonene for hvordan du bruker cd'en ;)

Lenke til kommentar
Dell X1 er vel en laptop, altså blir det en del problem med å sette inn disken i en annen PC (Det går selvfølgelig, men er litt mer tricky).

Det har ikke noe med hacking av Bios å gjøre.

Det du må gjøre, er nok nesten best å "hacke" passordet.

Skjer det samme når du starter opp i sikkerhetsmodus?

7127944[/snapback]

Dell X1 har 1,8" HDD.. og det er ikke så veldig lett å finne overgang fra den typen kontakter som de bruker..

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å lage deg en linux live cd, hente ut .sam filene, for så å brute-force dem på en annen pc.

hvis du ikke vet hvordan så kan sikkert jeg og andre hjelpe deg med det.

7128302[/snapback]

Eller, enda lurere, boote med en linux live cd, brenne alt du skal ha på en cd (eventuelt overføre det til en annen maskin) og så ta en liten reinstall av windows... da får du antakeligvis et raskt system igjen også :whistle:

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å lage deg en linux live cd, hente ut .sam filene, for så å brute-force dem på en annen pc.

hvis du ikke vet hvordan så kan sikkert jeg og andre hjelpe deg med det.

7128302[/snapback]

Eller, enda lurere, boote med en linux live cd, brenne alt du skal ha på en cd (eventuelt overføre det til en annen maskin) og så ta en liten reinstall av windows... da får du antakeligvis et raskt system igjen også :whistle:

7128350[/snapback]

Tenkte jeg faktisk ikke på, smart, veldig smart.

Mange som ikke rydder opp i registrene sine, og derfor blir pcene trege. Grei måte å rydde fort opp i det, uten bruk av tredjepartsprogrammer er jo å reinnstalere, som du sier.

Lenke til kommentar

hei,

takk for mange verdifulle innlegg, tror forslaget med linux cd-hente filene og reinstallere er det jeg går for.

skal prøve dette i kveld hvis ikke ntnu it tjenesten kan hjelpe meg.

takk for svar så langt,

kommer tilbake til problemet hvis det eksisterer fortsatt i kveld.

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...