Gå til innhold

Klarer ikke å save i Pokemon Silver

Kris R

Anbefalte innlegg

Etter gårsdagens rydding på rommet, fant jeg noe jeg hadde lett etter lenge. Pokemon Silver til Gameboy Color. Jeg satt inn nye batterier og spillkassetten, og begynte å spille med en gang. Alt virket fint. Etter noen timers spilling, trykket jeg Start - Save - Yes og ventet til jeg fikk meldingen om at savingen var fullført. Jeg skrudde så av og gikk og la meg.

I dag morres, skulle jeg spille litt til på senga. Jeg skrudde da på Gameboyen igjen og ble veldig overrasket da jeg oppdaget at de eneste valgene jeg hadde var "New Game" og "Options". Jeg trykket så "New Game", i håp om at det skulle være en undermeny med loading. Det var dessverre feil, og spillet startet på nytt. Jeg gikk så rundt i noen minutter, før jeg prøvde å save igjen. Akkurat det samme skjedde. Det virket som om savingen gikk flott, men da jeg restartet var det tomt. Jeg prøvde dette mange ganger, men akkurat det samme skjedde.

Da tok jeg fram Pokemon Yellow, for å sjekke om det var noe feil med gameboyen eller spillet. Med spillet Pokemon Yellow gikk savingen fint og alt var som det skulle etter en restart.

Altså er det ikke noe feil med Gameboyen min. Vet noen hvordan jeg kan fikse spillet?? Dette er veldig viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva slags batteri det er. På synther er det ofte et sånt rundt "klokkebatteri" som er loddet fast på hovedkortet et sted. I andre tilfeller kan det være i en holder så du lett kan bytte det ut. Men uansett, vær sikker på å bytte med samme type batteri.

Jeg tror det skjer med PC'r også, hvis CMOS-batteriet dør "glemmer" PC'n klokka med en gang du slår den av.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...