Gå til innhold

Speling på MacBook, og div. spm.

Arne

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Eg berre er nyskjerrig, så eg spør litt.

Kva spel kan ein spele på denne?

Funkar wow, guildwars, oblivion, bf, steam (CS 1.6) og m.m. på maskina?

Eg har sjølv ipod, og vert det like lett riper i "lakken" på ein MacBook?

Er det brennar på den? Eg fannt det ikkje på sida.

Det er innebyggd trådlaus mottakar i han, right?

Då kan eg sitte på vilken_såm_helst plass og sørfe?

Er det trådlause soner mange plasser ute?

Er det mogleg å kople til Koss PortaPro og bruke det som høgtalarar?

Mange spørsmål, eg veit det, men eg er berre nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer på de litt mer generelle spørsmålene jeg :) Mac spørsmålene for andre ta seg for..

Ja, det er trådløstnettverskort i den.

Da kan du sitte hvor du vil å surfe, så lenge det er et nett i nærheta som du har adgang til, eller som er åpent.

Er ikke så veldig mange åpne nett offentlig i norge enda, men det kommer etterhvert. Ble åpnet et nett i trondheim nettop, som dekner mesteparten av sentrum, men det er foreløbig låst til offentlige ansatte.

Ja, du kan koble til koss portapro og høre lyd via de.

(ellers tror jeg det fins en mac versjon av WoW, uten at jeg skal si det 100% sikkert)

Lenke til kommentar
Hei! :)

Kva spel kan ein spele på denne?

Funkar wow, guildwars, oblivion, bf, steam (CS 1.6) og m.m. på maskina?

Eg har sjølv ipod, og vert det like lett riper i "lakken" på ein MacBook?

Er det brennar på den? Eg fannt det ikkje på sida.

7125917[/snapback]

1. Du kan spille de fleste eldre spill på denne forutsatt at du har lagt inn BootCamp og Windows XP

2. WoW, CS 1.6 og guildwars vil kunne kjøre på maskinen, men Oblivion vil du ha store problemer med. BF1942 burde og gå. Det finnes også en egen WoW versjon for Mac OS X.

3. Etter hva jeg har hørt blir en MacBook ikke lite ripete som en iPod.

4. Ja, alle maskinene kan brenne CD-RW, mens de to dyreste konfigurasjonen kan også brenne DVDer (+ og -).

Skal du ha nettverk er det bare å plugge kabel i ja.

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Flott med eit flott svar! :)

Må eg altså kjøpe windows i tillegg, eller er mac-versionen gratis? (Lol, lite sansynlig at M$ gir fra seg noko gratis...)

Viss eg ein gong i framtida skulle få lyst på ein mac, så burde eg nok ha kjøpt den nest-beste, eg treng DVD-/+r...

EDIT: Er ikkje dette ein god arbeidspc sidan han ikkje får virus? (Bank i bordet!)

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Om du tror Mac ikke får virus kan du komme til å gå på en smell :p kjører du Windows under bootcamp (og ja, du må kjøpe windows separat, og det er ikke en spesiell mac-versjon) er du minst like utsatt som en hvilken som helst windows-maskin, og selv om det er sjelden fins det også virus som angriper OS X.

Lenke til kommentar

OS X er en av grunnene til å velge Macbook, vil man ha Mac er det blant annet for å få OS X. Om du ikke har noen peiling på OS X og ikke kjenner noen av fordelene med det anbefaler jeg deg heller å gå for en ren Windows-pc. Muligheten til å legge inn Windowns er der først og fremst for at du skal kunne kjøre Windows-spill og andre viktige programmer som ikke fins for OS X.

Lenke til kommentar
OS X er en av grunnene til å velge Macbook, vil man ha Mac er det blant annet for å få OS X. Om du ikke har noen peiling på OS X og ikke kjenner noen av fordelene med det anbefaler jeg deg heller å gå for en ren Windows-pc. Muligheten til å legge inn Windowns er der først og fremst for at du skal kunne kjøre Windows-spill og andre viktige programmer som ikke fins for OS X.

7164297[/snapback]

Akkurat det jeg holdt på å si :)

Bra sagt Ventle :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...